جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ساداتی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات کرمانشاه گفت: طلاب و روحانیون در ۱۱ موکب مربوط به گروه های استان کرمانشاه، در عراق حضور می یابند و به اقامه نمازهای جماعت می پردازند. همچنین مانند سایر خدام به زوار خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام سید محمد علی ساداتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اینکه اربعین نماد فرهنگ شیعه است و موجب انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران به سراسر دنیا می شود، اظهار داشت: حضور روحانیون و مبلغین به ‌عنوان متفکرین اسلامی، از حوزه ها با توجه به اینکه حوزه به عنوان مولد فرهنگ انقلاب اسلامی بوده است، ضروری و اثرگذار می باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: در رابطه با حضور روحانیون در موکب ها و کاروان های اربعین توافقاتی را با اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب و روحانیون و معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان انجام شده است.

وی حضور صرف طلاب در راهپیمایی به منظور بهره‌مندی از ثواب زیارت مانند سایر اقشار را کافی ندانست و ابراز داشت: این حضور به تنهایی انجام وظیفه یک روحانی نیست و باید آثار دیگری نیز داشته باشد. تبلیغ دینی، بیان احکام و رفع شبهات از جمله وظایف یک روحانی است.

حجت الاسلام ساداتی افزود: متأسفانه برخی از زوار حتی احکام اولیه نماز مسافر را نمی داند. لذا به عهده ما روحانیون است که در جهت حل این مشکلات گام بردارم و از فرصت راهپیمایی عظیم اربعین به خوبی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: طلاب و روحانیون در 11 موکب مربوط به گروه های استان کرمانشاه، در عراق حضور می یابند و به اقامه نمازهای جماعت می پردازند. همچنین مانند سایر خدام به زوار خدمت رسانی می کنند

حجت الاسلام ساداتی ضمن بیان اینکه کرمانشاه از قدیم الایام دروازه ورود به کربلا بوده است و مردم این دیار به پذیرایی و میهمان نوازی از زوار امام حسین (ع) شناخته شده اند، اظهار داشت: موکب هایی را در سطح استان کرمانشاه ترتیب داده ایم که حضور روحانیون به افزایش کیفیت و سطح معرفتی آن ها کمک می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه اضافه کرد: مشغول جذب طلاب و به دنبال این هستیم که در همه موکب ها نماز جماعت برگزار شود. حتی برای روحانیونی که شاغل اند و به صورت محدود می توانند در موکب ها شرکت نمایند، ساعات خاصی برنامه‌ریزی و تعیین می شود.

وی، شکل سوم حضور روحانیون را همراهی کاروان های زوار دانست و عنوان کرد: در تلاشیم که با هر کاروانی که حداقل ۲۰ نفر داشته باشد یک روحانی همراه شود.

حجت الاسلام ساداتی با بیان فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند «این محرم صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغین باید توجه نمایند که بهترین فرصت برای رساندن دین به جامعه، همین محرم و صفر و مراسمات آن می باشد.

وی در پایان عنوان کرد: در این موج دینی و شور و هیجانی که هر ساله در کشور برپا می شود و میلیون‌ها نفر در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، روحانیون باید همانگونه که همیشه جلودار بوده اند باز هم باید جلودار بودن خود را ادامه دهند. و بدانیم که حداقل کار طلبگی این است که برای امام حسین (ع) گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha