جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الازهر

حوزه/ الازهر مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آنچه که تروریست ها درباره جهاد ادعا می کنند، از معنای جهاد به دور است و جهاد معنای بلندی دارد که قاتلان جنایتکار آن را درک نکرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز جهانی فتوای الکترونیک الازهر با صدور بیانیه ای به ادعاهای تروریست های داعش پاسخ داد.

تروریست های داعش در بیانیه های خود مدعی شده بودند که کشتن فرماندهان ارتش و پلیس مصر، جهاد است و الازهر در پاسخ به این ادعا گفت: جهاد از آنچه این جنایتکاران ویرانگر ادعا می کنند کاملا به دور است.

در این بیانیه آمده است: جهاد معنای بلندی دارد که قاتلان جنایتکار آن را درک نکرده اند، زیرا جهاد به معنای تلاش در راه مبارزه با اموری است که به زندگی انسان یا دیگران ضربه می زند و به معنای مبارزه با شیطان نیز آمده که دشمن آشکار انسان است و چنین جهادی جهاد اکبر است و همچنین جهاد به معنای دفع کید و حمله دشمنان نیز آماده و قرآن کریم در این رابطه می فرماید: و«َقَاتِلُوا فِى سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ». (و در راه خدا با کسامی که به شما حمله کرده اند مبارزه کنید و تجاوز نکرده و از حد مگذرید که خداوند متجاوزان را دوست ندارد) پس جهاد وسیله ای برای دفع دشمنان است و به هیچ وجه نمی تواند ابزاری برای تجاوز و حمله به دیگران باشد.

الازهر افزود: اتفاقاتی تروریستی که این روزها علیه سربازان ارتش مصر اتفاق می افتد و هر اتفاق تروریستی دیگری که تروریست ها در زمین انجام می دهند ارتباطی با جهاد ندارد، بلکه موجب تخریب معنای بلند جهاد است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده: جهاد واقعی کاری است که نیروهای امنیتی انجام می دهند و تروریست ها را از بین می برند و امنیت را برای مردم به ارمغان می آورند و ما از جوانان می خواهیم فریب تروریست ها را نخورند و همه برای نابودی تروریست ها دست به دست هم بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 4521 IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    حالا که داعش رفته تو کلاهشون یاد فتوا افتادن.