جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید رضا موسوی نژاد

حجت الاسلام سید رضا موسوی نژاد از تصویب طرح جامع هنر، بخش ترویجی هنر جهت اجرا در حوزه های علمیه خبر داد.

به گزتارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام سید رضا موسوی نژاد، امروز در نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از تصویب طرح جامع هنر، بخش ترویجی هنر جهت اجرا در حوزه های علمیه خبر داد و گفت: نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه حوزه های علمیه به گسترش آموزش های مربوط به هنر در حوزه های علمیه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به عنوان متصدی اجرای برنامه های هنر معرفی شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با توجه به ابلاغ صورت گرفته از حوزه های علمیه کشور به مدیریت استانی، در استان بوشهر در هر یک از مدارس علمیه استان فردی را به عنوان متخصص با عنوان معاون تبلیغ و امور فرهنگی منصوب شد تا امور مربوط به معاونت تبلیغ مانند طرح بینات و اجرای برنامه های آموزشی هنر را پیگیری کند.

وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی سالانه از آثار برتر هنری طلاب در قالب جشنواره هنر آسمانی تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام موسوی نژاد اظهار داشت: اگر طلاب همزمان با فراگیری علوم دینی از این ظرفیت استفاده کنند، شاهد شکوفایی و ارتباط جذابی بین مردم و علوم دینی خواهیم بود که گامی بلند و ارزشمند به شمار می آید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر به ماموریت تعریف شده برای این طرح اشاره کرد و گفت: گسترش و ارتقاء سطح تبیین و تاثیرگذاری معارف اسلامی با استفاده از هنرهای اسلامی از جمله ماموریت برای حوزه علمیه در این طرح است.

وی با اشاره به اهداف طرح جامع هنر، بخش ترویجی هنر جهت اجرا در حوزه های علمیه اظهار داشت: احیا توسعه، ترویج و ساماندهی هنرهای اسلامی متناسب با شئونات حوزوی در حوزه های علمیه، شناسایی و ساماندهی استعدادهای هنری طلاب و زمینه سازی برای رشد، پرورش و شکوفایی آنان و زمینه سازی برای هدایت هنر به سمت مبانی و ارزش های فقهی – اخلاقی اسلام از طریق نظریه پردازی، گفتمان سازی و شیوه های دیگر است.

حجت الاسلام موسوی نژاد به چشم انداز تعیین شده برای این طرح پرداخت و بیان داشت: جریان سازی، تاثیرگذاری و بهره مندی از طلاب مستعد و هنرمند جهت معرفی اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی چشم انداز این طرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha