چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام صفاری

حوزه/دومین روز دوره های دانش افزایی و مهارت افزایی اربعین روز چهارشنبه، ۲۶ مهرماه با حضور بیش از ۲۸۰ نفر از اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  صفاری در کلاس «آموزش مکان ها و ظرفیت‌های عتبات» به روایات و احادیثی که درباره فضیلت های زیارت امام حسین(علیه‌السلام)  اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات داریم به ازای هر گام زائر اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) حسنه نوشته و سیئه محو می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این قبیل روایات و اهمیت زیارت امام حسین(علیه‌السلام)، باید آداب زیارت آن حضرت را رعایت کنیم.

وی به آیه شریفه «إِنِّي أَنَا فَاخْلَعْ نَعْلَيْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُويً» در سوره مبارکه طه اشاره کرد و گفت: ما باید آداب حضور در بقاع متبرکه از جمله حرم مطهر امام حسین(علیه‌السلام) را رعایت کنیم، زیرا شهدا و از همه مهم‌تر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) حیّ و شاهد ما هستند.

سیره و راه امام حسین(علیه‌السلام) را به عالمیان نشان دهیم

حجت الاسلام  صفاری تصریح کرد: اگر ما در واقعه عاشورا حضور نداشتیم، امروز باید سیره و راه امام حسین(علیه‌السلام) را به عالمیان نشان دهیم.

وی بابیان اینکه پیاده روی اربعین را به منظور عالمگیر شدن نام اباعبدالله حسین(علیه‌السلام) انجام می دهیم، تأکید کرد: همایش پیاده روی اربعین و زیارت امام حسین(علیه‌السلام) یک حرکت زینبی است.

حضرت زینب(س)، امام حسین(ع) را به دنیا شناساند

حجت الاسلام صفاری یاد آور شد: دستگاه بنی امیّه می‌خواست نام امام حسین(علیه‌السلام) و نهضت عاشورا را محو کند، اما حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) در این مسیر به گونه‌ای عمل کرد که همه دنیا حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) را بشناسند.

وی بیان داشت: در روایات داریم برای زیارت همه اهل بیت(علیهم‌السلام) خود را پاکیزه و غسل کنید، لباس تمیز بپوشید و سپس به زیارت برویم، اما در آداب زیارت امام حسین(علیه‌السلام) آمده است که با همان لباس گرد و غباری که از سفر و در راه بر فرد نشسته به زیارت مشرف شویم.

حجت الاسلام صفاری افزود: در روایات اسلامی آمده که چهار هزار ملک به استقبال زوّار امام حسین(علیه‌السلام) می روند و زوار را بدرقه می کنند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha