پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاهد ﺑﻮد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جامعه ورزشی استان، ورزش را زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه دانست و گفت: اگر این عاملان نشاط و شادابی از جامعه گرفته شوند جامعه ما از بی نشاطی دچار بیماری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که یک ورزشکار باید در همه عرصه های زندگی قهرمان باشد و تنها قهرمان بودن در میدان ورزش کافی نیست، ادامه داد: اخلاق مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت های ورزشکاران باشد و قهرمان آن کس نیست که پشت دیگران را بر زمین آورد، بلکه قهرمان آن کسی هست ‏که بر هوای نفس خود غالب شود و شیطان پشتش را بر زمین نیاورد.

وی با بیان این که کار ورزشکاران دلمردگی، بی‌نشاطی و کسالت از جامعه می‌گیرد و نشاط، صحت و ‏سلامتی را به جامعه باز می‌گرداند، افزود: سالم ماندن تنها به غذا خوردن، دارو خوردن، رعایت دستورات ‏پزشکی کردن نیست، بسیاری از سلامت‌ها داشتن روح سالم است، روح سالم هم در بدن سالم هست و ‏داشتن بدن سالم نیز با ورزش کردن محقق می شود.

امام جمعه ساری، وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ساری در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

وی با بیان این که خداوند متعال در آیات قرآن نیرومندی و قوای جسمی را در کنار جایگاه علم آورده  است، افزود: این نشان می دهد که از نظر قرآن نوعی ارتباط بین کمال جسمی و آمادگی جهت کسب دانش، بینش و حکومت وجود دارد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر ورزش با اخلاق همراه نباشد، نتيجه مطلوبى را در پی نخواهد داشت، گفت: اوج توان جسمی و قدرت ورزشکار باید به جایی برسد که عمل به ارزش‌های انسانی را برای خود تکلیف و سرمشق بداند و سرلوحه زندگی خود قرار دهد، که به گونه‌ای از انتظارات قرآن و اسلام می‌پردازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

وی با تأکید براین که یک ورزشکار واقعی باید در کنار پرورش جسمی به تقویت و پرورش فکر و روح خود نیز بپردازد، تصریح کرد: زمانی یک ورزشکار موفق است که جسم و روح او همزمان با هم از یک رشد قابل توجهی برخوردار باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجم وسیعی از توطئه های مختلف دشمنان روبرو است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین تلاش های بدخواهان انقلاب از بین بردن دین و ارزش های اسلامی در این جامعه است تا بتوانند انقلاب را از درون دچار یک بحران کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha