پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد جواد جهانگیرزاده

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در طول ۱۰ روز فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سه وعده غذایی مهمان این موکب خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدجواد جهانگیرزاده شامگاه یکشنبه  در جلسه توجیهی خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن امام خامنه‌ای حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به اینکه ساخت این موکب طی یک سال اخیر نشان از عنایت ویژه امام حسین علیه‌السلام است، اظهار کرد: سال گذشته طی هفت روز توانستیم به شیوه مطلوبی از زائرین اربعین حسینی میزبانی کنیم هر چند امکانات بسیاری در اختیار نداشتیم.

وی اضافه کرد: نیروهای فنی و مهندسی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نزدیک به سه ماه خدمات مختلف خود را برای ساخت موکب این آستان مقدس دنبال کردند تا امسال به صورت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته بتوانیم به زائران خدمات‌رسانی کنیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه سه جلسه فوق‌العاده با حضور مدیران این آستان به منظور تعیین اولویت‌های مورد نظر موکب برگزار شده است، تصریح کرد: فعالیت‌های امور فرهنگی به عنوان اولویت کار موکب دنبال می‌شود.

وی از اختصاص حسینیه‌ای به متراژ هزار متر مربع برای فعالیت‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: نماز جماعت در هر سه وعده برگزار و در وعده‌های مختلف از سخنرانان و مداحان مختلف استفاده می‌شود.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه از دهم تا بیستم صفر به صورت مستمر از زائران اربعین حسینی در موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها میزبانی می‌شود، مطرح کرد: در موکب امسال زیارت مجازی امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پاسخ‌گویی و ارائه مشاوره به زبان‌های مختلف، برپایی نمایشگاه عکس اربعین، اعزام سفیران کریمه به ۵۰۰ موکب عراقی و در بخش کودک و نوجوان نیز اهدا بسته‌های فرهنگی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم بدرقه خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها پنجم آبان‌ماه در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود، اظهار کرد: خادمان به مدت دو روز در نجف، کاظمین و کربلا به زیارت می‌پردازند و بعد از آن در موکب آستان مقدس مستقر می‌شود تا امور مورد نظر خود را دنبال کنند.

جهانگیرزاده از پخش زنده مراسمات اربعین توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما در موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در طول این ۱۰ روز در سه وعده غذایی مهمان موکب این آستان مقدس خواهند بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha