شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خواهران

حوزه/ استاد حوزه، مشکل جامعه در زمینه امر به معروف و عدم رشد اخلاقی را به همین مسئله مربوط دانست و گفت: بدون این که به افراد یاد داده شود چگونه با هوای نفس خود مبارزه کنند، از آن ها ترک عملی را انتظار داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جلسه اخلاق و تهذیبی  هفتگی شامگاه یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسینی، استاد حوزه با موضوع «تهذیب نفس»، در مدرسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) ویلاشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد باقر حسینی در ابتدا با طرح این مسئله که انسان ها با علم به بد بودن عملی باز هم مرتکب آن می شوند، مشکل را در عدم مبارزه با هوای نفس دانست و گفت: فعالین در عرصه فرهنگی تنها به دنبال بیان خوب و بد امور هستند و با این روش راه به جایی نخواهند برد زیرا حلقه مفقوده کار در عدم توجه به این امر است.

وی با اشاره به آیه ۵۳ سوره یوسف «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ»، تاکید فراوان بر دشمنی نفس اماره را نشانه اهمیت موضوع بیان و تصریح کرد: پرورش نفس و بها دادن زیاد به آن موجب می شود انسان نتواند به دانسته های خود عمل نماید.

استاد  حوزه، مشکل جامعه در زمینه امر به معروف و عدم رشد اخلاقی را به همین مسئله مربوط دانست و افزود: بدون این که به افراد یاد داده شود، چگونه با هوای نفس خود مبارزه کنند از آن ها ترک عملی را انتظار داریم.

وی  با بیان سخن امیرالمومنین(ع) " نظام الدین مخالفة الهواء"، کار خوب را کاری دانست که در آن مبارزه با هوای نفس شود بیان کرد: پیش از بحث درباره مبارزه با هوای نفس باید از بحث رنج سخن گفت و مسئله رنج را برای مردم روشن ساخت.

حجت الاسلام حسینی در پایان با بیان این که دین برنامه جامع مبارزه با هوای نفس است؛ شناخت نفس و اهمیت مبارزه با آن را نیازمند بحث در جلسات زیاد دانست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha