جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازی نهنگ آبی

حوزه/ مدرس فضای مجازی و بازی های رایانه ای تصریح کرد: نباید سر و صدای رسانه ای درباره بازی "نهنگ آبی" در کشور به راه می اُفتاد.

مصطفی ضابط در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ماجرای خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی در پی شرکت در چالش بازی نهنگ آبی اظهار داشت: اشتباه بزرگ از ابتدا این بود که ما این بازی را خبری کرده و سر و صدا درباره آن به راه انداختیم و همین مساله باعث شد که تبدیل به چالشی در کشور شود و حال آن که این بازی اصلاً مناسب کشور ما نبود بلکه مربوط به روسیه است.

وی افزود: راه صحیح مقابله با این بازی همانی بود که در مواجهه با بازی "پوکمون گو" صورت گرفت که در نهایت در همان آغاز بحث درباره آن منجر به فیلتر این بازی شد تا شاهد توسعه چالش های اینترنتی آن نباشیم.

مدیر موسسه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگر در همان آغاز بحث بازی نهنگ آبی، ادمین ها دستگیر می شدند مثل همان وضعی که در روسیه رخ داد، مشکل حل می شد و ما شاهد خودکشی دو نوجوان دختر هموطن نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: البته باید توجه کرد هر کسی که در این بازی تا چالش آخر رفته می بایست زندگی اش را بررسی کرد و قطعا پیش زمینه هایی وجود داشته که در نهایت منجر به خودکشی شده است و اگر برخورد حکیمانه با این موضوع می شد به طوری که ادمین ها و سردسته ها را می گرفتند شاید این اتفاق به این شکل رخ نمی داد.

ضابط بیان داشت: متاسفانه ما خودمان گاه به غلط باعث ایجاد سر و صدای بی خود رسانه ای درباره یک موضوع می شویم که همین مساله باعث می شود نسل جدید به آن توجه کرده و دنبال کار را بگیرد و بشود آن چه که نباید بشود.

وی افزود: به بیان دیگر این موضوع نباید رسانه ای می شد و از سویی متاسفانه ما گاهی به اسم فرهنگ سازی خودمان به جوان ها و نوجوان ها کد می دهیم و حال آن که روش درست این است که اصلاً زیاد به این قبیل مسایل پرداخته نشود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha