جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زائرین اربعین حسینی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با اشاره به ثبت‌نام میلیون‌ها نفر برای حضور در کربلا و اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین که در چند سال اخیر عظمت بیشتری به خود گرفته یک حرکت ارزشمند است که در این‌ ارتباط باید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای تسهیل سفر زائران و کمک به رونق گرفتن آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیاده‌روی عظیم اربعین از اثرات جریان فرهنگی عمیقی برخوردار است که پایه‌های آن از روز بعد از عاشورا و از سوی زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) پی‌ریزی شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام میلیون‌ها نفر برای حضور در کربلا و اربعین حسینی افزود: پیاده‌روی اربعین نماد عاشورا و دل‌بستگی به اباعبدالله الحسین(ع) است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام است که پیام وحدت، همگرایی و آزادی‌خواهی را در خود دارد و این مهم دشمنان را به‌شدت به هراس می‌اندازد

وی تصریح کرد: اجتماع عظیمی که از مسلمانان در ایام اربعین حسینی در عراق تشکیل می‌شود در هیچ کجای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است و هرساله شماری از اقلیت‌های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این آیین بوده‌اند که این مهم عظمت فرهنگ عاشورایی را می‌رساند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: پیاده‌روی بزرگ اربعین که در چند سال اخیر عظمت بیشتری به خود گرفته یک حرکت ارزشمند است که در این‌ ارتباط باید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای تسهیل سفر زائران و کمک به رونق گرفتن آن تلاش کنند

وی گفت: حضور میلیون‌ها زائر در آیین اربعین حسینی نماد قدرت جهان اسلام در مقابل مولود نامشروع استکبار و غده سرطانی تکفیری‌هاست که در عراق و سوریه برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی تشکیل شده‌اند.

امام‌جمعه بجنورد هدف از آیین اربعین حسینی را زنده نگاه‌داشتن اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: قیام این امام همام و نهضت عاشورا با گذشت زمان دل‌های بیشتری را جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) بیعت توأم با ذلت را نپذیرفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) به دنبال گسترش و زنده نگاه‌داشتن دین خدا بود و با قیام خود نشان داد که نباید در برابر ظلم سر تسلیم فرود آورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یک رسانه بزرگ می‌خواست تا عالم‌گیر و فراگیر شود که زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) رسانه کربلا بودند و توانستند صدای مظلومیت شهدای کربلا را در دنیا طنین‌افکن کنند.

وی یادآور شد: از حضرت زینب (س) روایت شده است که خطاب به حضرت امام سجاد (ع) فرمودند ، پرچمی به نام پدرت برافراشته خواهد شد که هیچ‌کس را یارای از بین بردن آن نیست و گذشت شب‌ها و روزها نیز سبب از بین رفتن یاد آن نخواهد شد.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد:دشمنان سعی کردند که مردم را از زیارت قبر مبارک امام حسین (ع) منع کنند و حتی چندین مرتبه مزار مبارک آن حضرت را با خاک یکسان کردند غافل از اینکه راه اباعبدالله الحسین (ع) از بین رفتنی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha