جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید آثار پیاده‌روی اربعین که دارای ابعاد مختلف اجتماعی و بین‌المللی است را برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود، تا آنان نسبت به قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) شناخت بیشتری پیدا کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام علی نعمت الهی، امروز در همایش روحانیون، مداحان و موکب داران و مبلغین حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: باید آثار پیاده‌روی اربعین که دارای ابعاد مختلف اجتماعی و بین‌المللی است را برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود تا آنان نسبت به قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) شناخت بیشتری پیدا کنند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امروزه فرهنگ عاشورایی در اذهان و افکار عمومی ملت‌های دنیا در حال گسترش بوده، روزبه‌روز بر تعداد گروه‌ها و حتی افراد غیر مسلمان شرکت کننده در پیاده روی اربعین افزوده می‌شود.

وی اتصریح کرد: هر چقدر این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود، تجلی اقتدار شیعه در جهان نمود بیشتری به خود می‌گیرد و عزت و اقتدار مسلمانان بیشتر نمایان می‌شود.

حجت الاسلام نعمت الهی به حضور مبلغین و روحانیون در موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: مبلغان خدمات فرهنگی، مشاوره و آداب زیارت را به زائران ارائه می دهند و همچنین غرفه ای دیگر در این موکب دایر می شود که با عینک های مخصوص فضای زیارتی را به صورت سه بعدی برای زایرین به نمایش می گذارد.

مدیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد:  امام حسین(ع) فرمود، ای مردم خدا بندگان را نیافریده است مگر آنکه خدا را بشناسند و در قرآن آمده عبادت برای انسان نسبت به خداوند شناخت می‌آورد و عقل انسان زمانی از گرفتاری نجات می‌یابد که به‌ یقین برسد.

حجت الاسلام  نعمت الهی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک رسالت الهی بر عهده ایشان بوده، مطرح کرد: زمانی که مردم یک جامعه برای برپایی حکومت الهی درخواست می‌دهند و اعلام آمادگی می‌کنند، امام زمان(عج) مردم را یاری می کند تا بتوانند حکومت عدل را برپا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به همکاری خوب مدیریت حوزه استان در خصوص اعزام روحانیون و مبلغین به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال نیز مثل سال های گذشته مدیر حوزه استان و مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی تلاش هایی ارزشمند داشته اند و توانسته اند برنامه های فرهنگی را در کربلای معلی برای طلاب و روحانیون برنامه ریزی کنند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha