جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن کریم در این شهرستان مربوط به خواهران است.

مجید باغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در راستای ساماندهی و برگزاری هرچه‌ بهتر و مفیدتر جلسات خانگی قرآن کریم باید عوامل اجرایی این جلسات شناسایی شده و بانک اطلاعاتی جامعی از این افراد تهیه شود تا این جلسات با روشی درست در مسیر انس بیشتر با قرآن قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 116 جلسه خانگی قرآن که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد افزود: البته تعداد جلسات خانگی در محله‌ها و حواشی شهر بسیار بیشتر از عدد ذکر شده است.

باغانی با بیان اینکه ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن کریم در این شهرستان مربوط به خواهران است، گفت: برای ساماندهی این جلسات، بانوان برگزار کننده این جلسات از نظر سن و میزان سواد به ملاک سنتی، تحصیل کرده، دانشگاهی و حوزوی تقسیم خواهند شد و آموزش‌های لازم به هر گروه داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: ساماندهی جلسات خانگی قرآن کریم میزان آسیب‌ها و مقابله با بدعت‌ها و ترویج خرافات در این حوزه را به حداقل رسانده می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد افزود: با توجه به اهمیت این جلسات باید کسانی که این جلسات را مدیریت می‌کنند آگاهی کامل به این حوزه داشته و اطلاعات درست ارائه دهند و از این فرصت بهترین بهره‌برداری را ببرند.

وی تصریح کرد: عدم ساماندهی جلسات خانگی قرآن در بین بانوان آسیب‌زا بوده و موجب سرایت خرافات مختلف و شایعه می‌شود.

باغانی اظهار داشت: باید این مراسم‌ها را رصد کرده و نگاه عالمانه‌تری به این حوزه داشته باشیم و اجازه ندهیم آسیب‌ها، شبهات و خرافات مختلف به باورهای دینی مردم رسوخ کند.

وی آموزش صحیح را مهم‌ترین خلاء این مجالس و محافل مذهبی دانست و گفت: باید ارکان تشکل‌های دینی و بانوانی که این جلسات را اداره می‌کنند از آموزش‌های مناسب بهره‌مند شوند تا بتوانند از بروز و نمود آسیب‌های جلوگیری کنند.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد افزود: هم‌اکنون بر اساس برنامه‌ریزی از طریق روحانیون در آیین‌های مذهبی و عزاداری‌ها، آموزش‌های غیرمستقیم به این بانوان داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۲ خانه قرآن در این شهرستان مجوز فعالیت داشته و همه خانه‌های قرآن فعال هستند، گفت: ۳۰ درصد خانه‌های قرآنی بجنورد نیازمند تجهیزات است.

باغانی اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اخیراً ۲۰ خانه قرآنی تجهیز شده و امکاناتی نظیر سیستم، میز و صندلی اداری، فایل، کمد و غیره خریداری و ارائه شد.

وی تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد از خانه‌های قرآن شهرستان بجنورد تجیهز و ۳۰ درصد نیازمند تجهیز و امکانات است.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه محور فعالیت مؤسسات قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه کار پژوهشی در زمینه قرآنی در بجنورد ضعیف است و باید در این راستا فعالان قرآنی بیشتر بکوشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha