سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اخلاق ۲

استاد حوزه علمیه استان لرستان گفت:عمل به آموزه های اخلاقی راهکاری موثر و کارآمد برای تبلیغ آموزه های دینی در سطح جامعه است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام علی اکبری امروز در جلسه اخلاق عمومی در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه ریحانة الرسول(ص) نورآباد با بیان اینکه طلاب عمل به اخلاق و آموزه های قرآنی را باید از در راس برنامه های اخلاقی خود قرار دهند، گفت: طلاب می تواند با تدبر در آیات قرآن و انس با این کتاب الهی در عمل به آموزه های اخلاقی و ارزشی در جامعه کوشا باشند و بعنوان الگوی عملی در تبلیغ دین باشند .

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در راستای اشاعه و گسترش موازین اخلاقی در جامعه نمونه کاملی برای مردم باشند، ادامه داد: طلاب موظف به نهادینه کردن اخلاق در جامعه هستند و باید با صبر و حوصله در راستای تهذیب نفس کوشا باشند .

استاد حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه طلاب و مبلغان باید محبت و سیره اهل بیت(ع) بویژه امام عصر(عج) را در دلها بکارند، خاطر نشان کرد: طلاب باید اعمالشان را با سیره و زندگانی اهل بیت(ع) نزدیک نمایند و با عمل به  دستورات دینی و قرآنی با سعه صدر و خلقی نیکو به تبلیغ بپردازند .

حجت الاسلام اکبری در پایان با اشاره به اینکه ماه های محرم و صفر فرصتی مغتنم برای بهره گیری از نهادینه کردن معنویت درونی برای طلاب و جامعه است، گفت: طلاب انجام اعمال ماه صفر را فراموش نکنند و تذکرات اخلاقی را از دعاهای گهربار صحیفه سجادیه استخراج نمایند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha