پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران از برگزاری سومین اجلاسیه استانی نماز، هشتم آذرما، با موضوع «نماز و فضای مجازی» در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین اجلاسیه استانی نماز، هشتم آذر امسال با موضوع نماز و فضای مجازی در ساری خبر داد.

وی به ارائه فراخوان تولید محتوا برای سومین اجلاسیه استانی نماز در استان، خاطرنشان کرد: کلید 60 ثانیه ای، طرح های گرافیکی، تولید فایل های گیف، استیکر، نرم افزار موبایلی، نرم افزار چند رسانه ای نسخه کامپیوتری، پادکست، عکس و تولید بازی و سرگرمی از جمله محورهای فراخوان تولید محتوا برای این اجلاسیه است.

حجت الاسلام ابراهیمی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این اجلاسیه را پانزدهم آبان ماه اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ستاد اقامه نماز مازندران مراجعه کنند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به برگزاری بیست و ششمین اجلاسیه سراسری نماز امسال در هرمزگان اشاره کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری به این اجلاسیه نشان دهنده اهمیت و جایگاه آن در کشورمان است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که در سه سال اخیر قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری، پیش اجلاسیه هایی در استان های مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: هر یک از این پیش اجلاسیه ها با یک موضوع مهم است تا راهکارهای لازم در اجلاسیه اصلی به منظور ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هر ساله اجلاسیه های استانی به منظور معطوف کردن برنامه های مسؤولان در گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و کارکردهای فضای مجازی، محور اصلی اجلاسیه نماز این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که مخاطبان امسال اجلاسیه استانی نماز فعالان عرصه فضای مجازی هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی این فضا لازم است از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جامعه به منظور بهره گیری از توان و پتانسیل های این گروه های اثرگذار بهره گرفته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که نماز یکی از ابزارهای کارآمد در جهت رشد و تعالی جامعه است، خاطرنشان کرد: نماز به عنوان زیربنای عبودیت و بندگی راهی مناسب برای رسیدن جامعه به رستگاری است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نماز بهترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، تصریح کرد: انسانی که از خواندن نماز دور می شود به حتم از رحمت و توجه خاصه خداوند متعال نیز محروم خواهد ماند.

وی  با اشاره به این که اقامه نماز تأمین کننده سلامت جسمی و روحی انسان خواهد بود، بیان داشت: سرچشمه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی در زندگی اقامه نماز است که سبک شمردن آن خسران دنیوی و اخروی بسیاری برای انسان خواهد داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با تأکید براین که با ترویج فرهنگ نماز در جامعه می توان از بسیاری از مشکلات احتمالی اجتماعی و فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: انسان با نماز به سعادت حقیقی دست خواهد یافت و هیچ گاه شیطان در او نفوذ نخواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که کنترل هوای نفس لازمه دستیابی انسان به کمال است و این کار به جز با ذکر الهی که بالاترین درجه آن اقامه نماز است، میسر نمی‌شود، گفت: اقامه نماز اول وقت از افتادن انسان در دام شیطان رهایی خواهد داد.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که ترویج نماز و ارزش های دینی در جامعه، امنیت و آرامش را برای عموم جامعه به ارمغان خواهد آورد، افزود: اگر فرهنگ اقامه نماز با بهره گیری از همه ظرفیت ها در جامعه به خوبی ترویج شود به حتم دیگر افراد جامعه درگیر گناه و معصیت نخواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع یاوران نماز در استان اشاره کرد و با بیان این که این افراد به صورت خودجوش در مسیر ترویج فرهنگ نماز گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از این افراد  با گذراندن دوره های آموزشی در سطح شهرهای استان به صورت چهره به چهره به رسالت خود می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha