جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: دو عامل اصلی مثل ضایع کردن نماز و پیروی افراد جامعه از شهوات از جمله عوامل مؤثر در سقوط جوامع است.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: بايد به شکل ويژه به موضوع نماز اهميت داد و در زمينه فرهنگ‌سازی آن در جامعه اقدام كرد.

وی با اشاره به عوامل سقوط و انحطاط جوامع افزود: دو عامل اصلی مثل ضایع کردن نماز و پیروی افراد جامعه از شهوات از جمله عوامل مؤثر در سقوط جوامع است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه هر بنایی با ستون هایش پا برجاست و بنای بدون پایه و ستون دمی بیش نمی یابد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید:  «الصلوه عماد دینکم. نماز پایه و ستون دین شماست».

وی تصریح کرد: با احادیث آمده از ائمه اطهار (ع) متوجه می شویم که نماز هم ، نقش ستون را در بنای اسلام ایفا می‌کند و بدون آن اسلام نمی تواند پایدار بماند و این هم مورد دیگری است که اهمیت نماز را در دین اسلام را بیان می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، نورانی شدن دل به وسیله نماز، جدایی از بدی‌ها و سختی ها، قبولی اعمال دیگر، ریزش گناهان، رفع غم و اندوه و ... را از جمله آثار و برکات نماز در زندگی برشمرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان خراسان شمالی باید دغدغه‌ای جدی در رابطه با اقامه نماز جماعت داشته باشند، گفت: در این مورد شیوه‌نامه و شرایط امامان جماعت ادارات تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه امسال اجلاس سراسری نماز با رویکرد نماز و فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: انتظار می‌رود هم خود ائمه جماعات و هم جوانان در این زمینه مشارکت داشته باشند تا موضوع نماز در جامعه چند قدمی جلوتر برود.

وی تصریح کرد: اگر نماز به طور واقعی در جایگاه خودش قرار بگیرد آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی و حقیقی کاهش خواهد یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محوریت بخشی به نماز در امور فرهنگی، ثمرات بسیاری دارد و تنها در خود نماز خلاصه نمی‌شود، نماز چون آهن‌ربایی قوی، تمام حسنات و افعال نیکو را جذب نمازگزار می‌کند و هرچه کامل‌تر اقامه شود، موجب پالایش جامعه و ارتقای سطح فرهنگی آن می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha