پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین از اجرای اجرای طرح «نائب الشهید» در اربعین حسینی خبر داد.

 حجت الاسلام عباس افشار در حاشیه همایش روحانیون مداحان، موکب داران اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، از ثبت نام 250 نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین  و50 نفر از مبلغین استان برای سفر معنوی اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال روحانیون حوزه علمیه قزوین در موکب ها حضور داشته و طرح «نایب الشهید» را اجرا می کنند  که به صورت یک پلاک تصویر هر شهید بر روی آن حک شده است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون زائر اربعین امسال در پیاده روی هر کدام نایب یک شهید می شوند و به نیابت از شهید، در طول مسیر همراه با شهید بوده و زندگینامه و سیره شهید مورد نظر را مطالعه می کنند.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: شهدا خود را پیش مرگ کاروان زینبی کردند تا نایبان آنها بتوانند این مسیر را زینب گونه طی کرده و به کربلا برسند.

مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: شهدا امام زادگان عصر ما هستند و آنها به نیابت ما نیازی ندارند، چرا که با مولایشان محشور هستند، ولی ما دنیا ماندگان برای آن که عملمان مورد پذیرش قرار گیرد به دخیل کردن شهدا در زیارت اربعین و در این مسیر معنوی نیاز مبرم داریم.

وی در پایان گفت: مهمترین دستاوردی که طرح «نائب الشهید» می تواند داشته باشد، معرفی شهدا به عنوان الگوهای کار آمد به جوانان وخانواده ها است که حس تقرب به شهدا، همزاد پنداری با آنها، حس توفیق در کنار و مشابه آنها بودن و به جای آنها بودن را ایجاد و نهادینه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha