جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تاکید بر ضرورت بکارگیری مدیران لایق و متعهد، گفت: بیکاری منشا بسیاری از مفاسد و ناهنجاری هاست و مسئولان باید برای اشتغال جوانان برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در دیدار با مسئولان و مدیران و نیز برخی از سیاسیون و نخبگان استان کردستان گفت: این گونه نشست ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت امر توسعه در این استان، تاکید کرد: نظام عالم هستی بر پایه و اساس حق قرار دارد و تا زمانی که این امر وجود دارد و مدیریت حق امور را در دست دارد، هیچ مسئله و مشکلی پیش نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: اگر می خواهیم کارنامه ای موفق در بحث مدیریت داشته باشیم، نباید هرگز امور را به دست مدیران ناکارآمد و نالایق بسپاریم، لذا یک مدیر توانمند و البته متعهد می تواند راهگشا و نیز عامل توسعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) به استفاده از مدیران لایق، پاک دست و جوان تاکید بسیار داشته اند، بیان داشت: ما موظفیم از سیره پیامبر خدا (ص) در بحث مدیریتی پیروی کنیم تا در امور مملکت داری دچار مشکل نشویم.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: یک مدیر علاوه بر توانمندی، باید حسن اخلاق را نصب العین خود قرار دهد و در مدیریت همیشه حقوق حقه جامعه را مدنظر داشته باشد و مدافع آن باشد.

وی، صبر و شکیبایی را از دیگر ویژگی های مدیران دانست و تاکید کرد: در انتخاب مدیران باید تخصص آنها نیز مدنظر باشد و افرادی را در پست های مدیریتی بکار بگیریم که در رشته خود متخصص باشند، با این کار از اتلاف سرمایه های ملی و بیت المال جلوگیری محسوسی به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: امروزه یکی از اصلی ترین مشکلات در استان کردستان آمار بالای بیکاری جوانان است، لذا باید علت این ناهنجاری اقتصادی بررسی و حل شود، زیرا بیکاری منشا بسیاری از مفاسد و ناهنجاری هاست و مسئولان باید برای اشتغال جوانان برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه افزود: یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر حمایت و طرفداری از مدیران توانمند و متعهد در مسیر خدمت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسيني‌ شاهرودي با اشاره به اینکه در انتخاب مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان ویژگی های بسیاری لحاظ شده است، گفت: جایگاه مقام معظم رهبری نمونه بارز و واقعی شایسته سالاری در کشور است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که مجلس خبرگان باید مطالبه گر و انقلابی عمل کند و اگر این روند ادامه داشته باشد، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان با اشاره به اینکه مشکلات جامعه قابل حل است، گفت: استان کردستان پتانسیل ها و زیرساخت های توسعه را در دل خود دارد، لذا مدیران باید این ظرفیت ها را به حالت بالقوه در بیاورند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha