جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر راجح

حوزه/ دکتر شیخ عبدالسلام الراجح با اشاره به این که شما ایرانی ها مردمی به دنبال انتشار عدالت در تمام جهان هستید، گفت: این مسئله به واسطه انتساب شما به مکتب و مذهب اهل بیت (ع) است، همان اهل بیتی که عبادت بدون حب آن ها کامل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، دکتر شیخ عبدالسلام الراجح، نایب رئیس سابق مجلس سوریه و معون دانشگاه شام، با حضور در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، در سخنانی با اشاره به اینکه خداوند ما را خلیفه خودش در زمین قرار داده و همه چیز را در زمین برای ما آفریده است، اظهار داشت: خدای متعال شما طلاب را از میان خلقش انتخاب نموده تا در این مسیر قرار بگیرید و سیاست و سیادت امت را بر عهده شما قرار دهد.

نایب رئیس سابق مجلس سوریه ادامه داد: برای اثبات این سیادت کافی است به جلساتی نگاه کنید که سیاستمداران و متخصصین علوم مختلف پای صحبت های یک روحانی می نشیند و به سخنان و نصایح او گوش فرا می دهند.

شیخ الراجح با بیان اینکه ایران علی رغم دشمنی های جهانیان پرچم حق را به دست گرفته، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های جهانی ایستاده و این به معنای جنگ طلبی نیست، بلکه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران بر حق است.

وی با اشاره به این که رمز پیروزی امام خمینی(ره) اراده و ثبات قدم بود و بدانید که امروز امانت امام به دست شما طلاب رسیده، ادامه داد: هیچ کس فکر نمی‌کرد که فردی که سالها در تبعید بوده بتواند چنین نظامی را تشکیل دهد. علت این موفقیت برخورداری امام خمینی(ره) از ایمانی مستحکم بود.

شیخ الراجح با بیان اینکه شما طلاب علوم دینی وارث علوم انبیا هستید، خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید که توفیق الهی بوده که در این جایگاه قرار گرفته اید. بسیاری از افرادی که هم سن و سال شما هستند ممکن است مشغول لهو و لعب باشند. اما شما مشغول فراگیری علوم الهی هستید این علوم الهی وسیله ای برای رسیدن به حکمت الهی است.

نایب رئیس سابق مجلس سوریه گفت: من به عنوان یک سوری می گویم که امروز تمام تحریم ها مانند تحریم نفت، خوراک، دارو و... علیه ماست، ولی ما به واسطه مقاومت مردم مان و خون شهدای سوری و ایرانی بر جا مانده ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی در سوریه می‌گویند چرا از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنید، بیان کرد: ما دو جواب برای آنها داریم. اولاً وظیفه هر انسانی است که از مستضعف حمایت کنند. ثانیاً اگر امروز از مستضعف حمایت نکنیم در آینده همان ظلم به ما خواهد رسید.

نایب رییس سابق مجلس سوریه گفت: برادران، جمهوری اسلامی ایران منادی ایجاد وحدت اسلامی در جهان است و آنچه که باعث شده که غربی ها با یکدیگر هم پیمان شوند و اعراب نیز به آنها کمک کنند، همین تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد وحدت در جهان است که مانع اجرای توطئه های آنان است.

شیخ الراجح ادامه داد: سالها پیش کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا دیداری با رئیس جمهور بشار اسد داشت و به او گفت ما می توانیم کشور شما را به کشوری مانند پیشرفته ترین کشور های اروپایی تبدیل کنیم، اما شروطی دارد اول اینکه دست از همپیمانی با ایران بردارید. دوم دست از حزب الله لبنان بردارید و سوم اینکه فلسطین را به فراموشی بسپارید.

وی با بیان اینکه ایران هیچ گاه به این بهانه که سوریه سنی و ایرانیان شیعه هستند، دست از همپیمانی با ما بر نداشت. اظهار داشت: همه مذاهب اسلامی در اصول و قواعد مشترکیم و اختلافات در مسائل فرعی است. در حالی که برخی کشور های عربی تعصب های قومی و نژادی را بالا تر از اسلام می دانند و چون سوریه مانند آنها نیست، گروه های تکفیری را علیه سوریه بسیج کردند.

نایب رئیس دانشگاه شام با اشاره به اینکه شما ایرانی ها مردمی به دنبال انتشار عدالت در تمام جهان هستید، عنوان کرد: این مسئله به واسطه انتساب شما به مکتب و مذهب اهل بیت (ع) است، همان اهل بیتی که عبادت بدون حب آن ها کامل نمی شود.

وی در پاسخ به سوال در مورد احتمال جدایی طلبی کردهای سوریه، گفت: در سوریه کردها اقلیتی هستند که از ابتدا همواره مورد حمایت بشار اسد بوده اند و همه امکانات لازم را در اختیار داشتند. علاوه بر این کردها در تمامی نقاط سوریه منتشرند و مانند عراق مجتمع نیستند. اگر هم صدایی شنیده شود به صورت فردی است نه گروهی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha