جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی تقلید بر راه اندازی کتابخانه های تخصصی برای تحقیق و پژوهش و تسهیل دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی تاکیدکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم«مکتا» در قم، راه اندازی کتابخانه های تخصصی استان قم در برطرف کردن مشکلات پیرامون دسترسی به منابع اطلاعاتی را بسیار ضروری دانستند.

این مرجع تقلید بر راه اندازی کتابخانه های تخصصی برای تحقیق و پژوهش و تسهیل دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی تاکید و اظهار داشتند: در گذشته بسیاری از محققین و نویسندگان ایرانی و خارجی برای روند کار تحقیقاتی و پژوهشی به  کتابخانه تخصصی مؤسسه امام صادق(ع) مراجع می کردند و این مؤسسه از این لحاظ خدمت بسیار مفیدی به جامعه علمی و محققان کرده است و امیدواریم از این دست کتابخانه های تخصصی در کشور بیشتر راه اندازی شود تا محققان مجبورنشوند برای تحقیقات خود به شهرهای مختلف کشور بروند.

ایشان با بیان اینکه کتابخانه موسسه امام صادق (ع) از کتابخانه های تخصصی و دارای منابع غنی و چاپی عربی ویژه ای برخورد است، اظهار داشتند: کتابخانه مؤسسه توانسته شرایط پذیرش اعضای مکتا را برای استفاده از منابع اطلاعاتی در محل کتابخانه فراهم کند.

معظم له با اشاره به پیشینه کتابخانه ها در قم در بدو ورود ایشان به این شهر اظهار داشتند: در سال 1325 که وارد قم شدم تنها کتابخانه عمومی این شهر، کتابخانه فیضیه با 9000 جلد کتاب بود و در کنار آن مجموعه کتابخانه های شخصی مانند کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله اشراقی و امثال اینها بود که امکان استفاده و دسترسی همه افراد به این مجموعه ها وجود نداشت.

 ایشان اظهار داشتند: پس از گذشت سالها توسعه و گسترش کتابخانه های بزرگی همچون کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی که این مرجع بزرگ با زحمات فراوانی را گردآوری کردند، شاهد تسهیلات لازم  برای استفاده از همه منابع  این کتابخانه فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha