سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود می توانیم امامزادگان را واسطه فیض الهی قرار دهیم، گفت: امامزادگان عامل ترویج دینداری و معنویت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر امروز در مراسم اعطاء احکام اعضای جدید هیأت امناء امامزاده عباس(ع) ساری با بیان این که حرم امامزادگان پایگاه مناسبی برای خلوت و انس با خداوند متعال است، گفت: انسان با پناه بردن به این حرم های معنوی در کمال آرامش به راز و نیاز با خدای خود می پردازد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود می توانیم امامزادگان را واسطه فیض الهی قرار دهیم، تصریح کرد: امامزادگان عامل ترویج دینداری و معنویت در جامعه هستند.

آیت الله طبرسی بر ضرورت تبیین جایگاه و برکات امامزادگان و بقاع متبرکه برای عموم جامعه تأکید کرد و گفت: امامزادگان نقش موثری در تقویت روحی معنوی افراد دارند و با توسل به امامزادگان به مراد دل خود می رسند و همین عامل موجب امیدواری بیشتر آنها به زندگی می گردد.

وی با بیان این که امامزادگان سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی(ص) و عامل پیوند و استحکام فرهنگ دینی و زندگی اسلامی هستند، گفت:  بقاع متبرکه در رشد معنوی جامعه و سوق دادن آن به پیشرفت‌های مادی و معنوی آن تاثیر بسزایی دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بقاع متبرکه را یکی از بهترین اماکن برای اعتلای روحیه معنوی و طلب آرامش معرفی کرد و گفت: در واقع بقاع و اماکن متبرکه جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آیند.

آیت الله طبرسی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان سرمایه معنوی و اعتقادی مردم یاد کرد و گفت: بقاع متبركه و امامزادگان يك سرمايه‌ي معنوي و اعتقادي براي مردم است که باید در جهت تقویت جایگاه آنها در جامعه از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به نگاه خاص مردم مازندران به امامزادگان و بقاع متبرکه در طول تاریخ، افزود: وجود حدود هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم این دیار به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مردم با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه به یک آرامش معنوی خاصی می رسند، تصریح کرد: باید از این پتانسیل و ظرفیت بالای دینی و فرهنگی برای تقویت باورهای دینی مردم بیشتر بهره رفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز هر جا که امامزاده ای وجود دارد آن منطقه رونق یافته و آباد شده است، خاطرنشان کرد: باید قدر امامزادگان را بدانیم که بستری را برای آبادانی و رونق مناطق دور افتاده فراهم کرده اند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال اخیر برنامه های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه از یک رشد قابل توجهی برخوردار شده است، بیان داشت: همین برنامه ها موجب رشد و گسترش حضور نسل جوان در برنامه های فرهنگی و دینی امامزادگان شده است که این روند باید با جدیت دنبال شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست احکام حجت الاسلام یوسف یوسف پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، علیجان شمشیربند، عضو شورای اسلامی شهر ساری، مهدی عبوری، شهردار ساری، سرهنگ علی خادم، فرمانده سپاه ساری، عباس رشیدی، معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری، حاج حسن صفری، خیر و معتمد شهر به عنوان اعضای جدید هیأت امناء امامزاده عباس(ع) ساری به آنها اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha