پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، پیاده روی عظیم اربعین را قدرت راهبردی و نرم جهان اسلام دانست و بر ضرورت خدمت رسانی مطلوب به زائران حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اربعین را نمود و نمادی برای بقاء پیام حیات بخش عاشورا خواند و اظهار کرد: نهضت عاشورا با فطرت انسان‌‌ها سخن دارد؛ دفاع از مظلوم، اخلاق، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی از عاشوراست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نجات و حیات اخلاق انسانی در گروی پاسداشت عاشوراست؛ مفاهیمی که در نهضت عاشورا خلق شد مایه نجات انسان در همه اعصار و قرون است.

وی با بیان اینکه اربعین تابلو و پرچم بلندی پیش روی انسان معاصر است تا پیام عاشورا گم نشود، اظهار کرد: قطرات اشک محبان اهل بیت(ع) برای اباعبدالله الحسین(ع) قدرت نرم اسلام و نظام اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اربعین قدرت راهبردی و قدرت نرمی برای اسلام و جنبش‌های اسلامی است تا این قدرت نرم در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به این مطلب که راهپیمایی اربعین نهضتی است که سالکان این مسیر از سر دلدادگی به اهل بیت(ع) در این مسیر گام می‌نهند، ابراز کرد: راهپیمایی اربعین در رسانه‌های مستکبران سانسور می‌شود تا قدرت راهبردی اسلام نمود نداشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی، راهپیمایی اربعین را نمایشی عظیم و حضور پر معنایی از دلدادگان امام حسین(ع) خواند و بیان کرد: راهپیمایی اربعین جلوه‌هایی از وحدت و انسجام ملت مسلمانان، گرایش به معنویت و تدین، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و ایستادگی در راه هدف است.

وی ادامه داد: بارگاه مطهر اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها میعادگاه فرشتگان و ملائک بلکه زمینان نیز هست و اربعین جلوه‌‌ای از تشکیل امت واحده اسلامی و نوید بخش ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق عدالت در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه اربعین جلوه حرکت پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است، عنوان کرد: حضور در این راهپیمایی عظیم عبور از همه سیطره‌های کمیت در عالم و پیوست به خیل عظیمی از کیفیت عشق و دلدادگی به معنویت است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: گویا قرار است به نام حسین بن علی(ع) عالم متحول و دل‌ها را در عالم تسخیر این امام همام شود، موکب‌ها در اربعین منحصر به مسلمانان نیست، بلکه تمام ادیان توحیدی در این راهپیمایی حضور دارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اباعبدالله الحسین(ع) را مظهر تمدن در جهان معرفی و اظهار کرد: راهپیمایی اربعین به هیچ دولت و حزبی وابسته نیست، بلکه تنها متعلق به مردم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های دشمنان به مقوله زیارت، اظهار کرد: امروز جاهلیت مدرن زندگی انسان معاصر را مورد هجمه قرار داده است و این حضور از جامعه انسانی جهل زدایی می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز زیارت در تربیت نفوس انسان‌ها بسیار اثرگذار است و به همین دلیل از سوی مستکبران به شدت مورد هجوم قرار می‌گیرد، اربعین برای آن است که عاشورا در تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر ساری و جاری شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی یکی از جلوه‌های مهم نهضت عاشوراست. تصریح کرد: پیش از انقلاب اربعین‌ها در هر یک از شهرهای این کشور تحول ایجاد می‌کرد تا سرانجام انقلاب اسلامی محقق شد.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین جلوه دلدادگی و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایمان به خداوند متعال است. تمام ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در عالم درس گرفته از عاشورای حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، حضور خادمان رضوی در ایستگاه‌های خدمت‌رسانی اربعین، موجب ارتقاء شور معنوی این راهپیمایی دانست و گفت: خادمان رضوی در مرز مهران، مسیر راهپیمایی اربعین و سامرا به زائران حسینی خدمت رسانی خواهند داشت. ان‌شاءالله تمام تلاش‌های خدام و زائران در پیشگاه الهی محفوظ خواهد بود و اجر آن را اباعبدالله الحسین(ع) خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha