چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با موضوع منطقه خلیج فارس و یمن

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی کوهساری گفت: عمق نفوذ سیاسی و نظامی ایران در منطقه بسیار چشمگیر و قابل‌لمس است؛ اما در لایه‌های فکری، فرهنگی و مواجهات تمدنی، اقدامات قابل‌توجهی رخ نداده که شایسته است حوزه در این بخش جهش مؤثری از خود نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در نشست کمیته هم‌اندیشی بین‌المللی با موضوع یمن و خلیج‌فارس که در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: حوزه علمیه، باید در مواجهات تمدنی با کشورهای دیگر به‌ ویژه کشورهای اسلامی، تحولات جدیدی را رقم بزند.

وی با اشاره به عمق نفوذ نظامی ایران در منطقه تصریح کرد: عمق نفوذ سیاسی و نظامی ایران در منطقه بسیار چشمگیر و قابل‌لمس است؛ اما در لایه‌های فکری، فرهنگی و مواجهات تمدنی، اقدامات قابل‌توجهی رخ نداده که شایسته است حوزه در این بخش جهش مؤثری از خود نشان دهد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان کرد: احساس می‌شود به لایه‌های فکری و فرهنگی حوزه‌ها در برخورد با ملل مختلف،‌توجهی صورت نگرفته و حوزه در حال حاضر آن نقش کاربردی و حساس خود را در این زمینه ایفا نکرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی کوهساری بابیان اهمیت تربیت صحیح طلاب در مدارس علمیه گفت: طلاب باید به نحوی در مدارس تربیت و آموزش داده شوند تا بتوانند معرفت درستی به جامعه هدف خود درزمینه معادلات بین‌المللی منتقل کنند.

 مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت ورود حوزه‌های علمیه در عرصه‌های بین‌المللی ابراز کرد: بهترین راه برای ایفای نقش مؤثر حوزه در عرصه‌های بین‌المللی، استفاده درست و تخصصی از متخصصان و کارشناسان زبده و کارکشته بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی کوهساری ادامه داد: در شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه، توجه و عنایت ویژه‌ای روی کمیته‌ها وجود دارد؛ اما باید در مناسبات و تعاملات بین‌المللی حساسیت‌ها و ملاحظات نیز مراعات شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی معاونت بین‌الملل در تمام استان‌ها اضافه کرد: شایسته است از ظرفیت تمام طلاب زبان‌دان در این عرصه استفاده مفید شود؛ چراکه خلأ در این عرصه نیز به‌وضوح قابل‌لمس و مشاهده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha