شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده

حوزه/ امام جمعه بوکان گفت: در حال حاضر در مدارس و دانشگاه ها آنچنان که باید به تربیت دینی و آموزه‌های قرآنی فرزندان و دانشجویان توجهی نمی‌شود و آنچه که در آموزشگاه ها تدریس و آموزش داده می‌شود، مربوط به آموزه‌های دنیوی است و بالا بردن سطح مدارک است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان اهمیت نشر دین و ارزش های اسلامی در بین جوانان، اظهار داشت: کم‌توجهی به اخلاق دینی باعث شده است که فرهنگ دینی در میان برخی از خانواده‌ها ضعیف شود و در این بین مسئولان باید راه حل مناسبی برای این معضل جامعه ارائه دهند زیرا که در حال حاضر توجه به مسائل علمی و اقتصاد موضوع اصلی زندگی برخی از ما شده اگرچه اقتصاد نیز نیاز هر جامعه است، اما نباید دلیل بر بی‌توجهی به فرهنگ دینی شود.

وی افزود: در حال حاضر در مدارس و دانشگاه ها آنچنان که باید به تربیت دینی و آموزه‌های قرآنی فرزندان و دانشجویان توجهی نمی‌شود و آنچه که در آموزشگاه ها تدریس و آموزش داده می‌شود مربوط به آموزه‌های دنیوی است و بالا بردن سطح مدارک است، در حالی‌که همه ما باید به یاد داشته باشیم که علم در کنار ایمان و تقوا بسیار زیبنده‌تر و با ارزش‌تر است و جامعه ما به شدت به این علم و تقوای جوانان نیاز دارد .

امام جمعه بوکان ادامه داد: برخی از جوانان  با گرایش به فرهنگ غربی، تمدن غنی و فرهنگ والای ایرانی–اسلامی خود را از یاد برده‌اند که این خود برای جامعه اسلامی ما خطرآفرین است، لذا بایستی اهتمام جدی به ارزش های اسلامی توسط متولین دینی و فرهنگی همچنین خانواده ها مورد توجه قرار گیرد و علوم دینی تقویت شود .

ماموستا خلیفه‌زاده افزود: در مقابله با این تهاجمات فرهنگی باید مسئولان و عالمان با برگزاری جلسات و برنامه‌های توجیهی خطرات و تهدیدهای این رفتارها را که در آینده فرزندان این مرز و بوم تاثیر گذار است، آشکار سازیم و با رهنمود دادن به جوانان از فرهنگ غنی خودمان حفاظت و پاسداری کنیم ..

امام جمعه بوکان خاطر نشان کرد: توجه علما و روحانیون به دینداری مردم و هدایت جامعه به سمت دین‌شناسی و همچنین آشنا ساختن جوانان با اسلام بسیار حائز اهمیت است، در این خصوص باید با استفاده از افراد سرشناس و مقبول در میان جوانان، دین را بهتر و زیباتر در جامعه به خصوص به قشر آسیب پذیر نوجوان و جوان شناساند و در این راه تمام همت خود را به خرج داد .

وی افزود: مدیران موظفند در ادارات علاوه بر آموزش دوره های مهارت شغلی، به رفتار و گفتار کارمندان براساس آموزه‌های دینی نیز توجه کنند چراکه عجین شدن با معارف اسلامی موجب تامین و تغذیه روح و روان انسان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha