شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در جریان انقلاب اسلامی هم برخی اشخاص به گونه ای مخالف انقلاب عمل می کردند، زیرا دل هایشان درگرو ‌جای دیگری بود و در حال حاضر هم این گونه است و عده ای دل به دشمن بسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خراسان جنوبی، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین کسانی بودند که در بیعت با امام(ره) سبقت کردند و جایگاه ویژه ای را در طول تاریخ ثبت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان ها بیشتر به برون خود توجه می کنند و نسبت به دیگران قضاوت می کنند، اما آیا برای انسان این سؤال ایجاد شده که خودش چگونه انسانی است؟ قابل قبول هست یا نه؟ 

وی با اشاره به این که معیار و ارزش هر فردی به عمل و رفتار اوست، ادامه داد: در انجام کارها علاوه بر حسن فعلی، حسن فاعلی که کننده کار و خود انسان است باید خوب باشد و هر فرد خوب و بد ممکن است کار خوب و بدی انجام دهد.

رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ممکن است انسان خوب به دلیل عارضه ای که بر او وارد می شود دچار لغزش شده و کار بدی انجام دهد، اضافه کرد:  عمل انسان استثناء بردار نیست، زیرا ممکن است انسان خوب به دلیل لغزش ها کار بد انجام دهد.

وی اعلام کرد: در روایات آمده  زمانی که می خواهی بدانی جایگاهت چیست به قلبت رجوع کن، اگر قطب نمای دلت به سمت جریان های توحیدی و خدایی کشش داشت و از ستمگران و ‌مشرکان بیزار بود، انسان خوبی هستی و به اصلاح امور بپرداز. لذا انسان باید قبله نمای دل را به سمت خدا متوجه‌ کند و دلی که خدایی است چیز دیگری درآن جای نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در جریان انقلاب اسلامی هم برخی اشخاص به گونه ای مخالف انقلاب عمل می کردند، زیرا دل هایشان درگرو ‌جای دیگری بود و در حال حاضر هم این گونه است و عده ای دل به دشمن بسته اند.

رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی آمریکا و انگلیس بر ایران حاکم‌ بودند و نیروهای نظامی و انتظامی کشور را تربیت کرده بودند، افزود: روزی که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با امام خمینی بیعت کرد راه روشنی در پیش رو نبود و در باور خیلی ها نمی گنجید که حکومتی تشکیل شود.

وی با بیان این که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با وجود همه خطرات براساس گرایش قلبی خود وارد میدان شد و اکنون نیز به عنوان یک نیروی انقلابی، امنیت جان، مال و ناموس مردم به آنها سپرده ‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha