پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سماح

حوزه/مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی از ثبت‌نام چهار هزار و ۵۰ نفر از این استان در سامانه «سماح» برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: چهار هزار و 50 نفر برای حضور در سفر پیاده‌روی اربعین حسینی از این استان از زمان آغاز ثبت‌نام تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: از چهار هزار و 50 نفری که در سایت سماح برای اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، مشخصات 2 هزار و 100 متقاضی به کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده است. کنسولگری عراق در مشهد نیز تاکنون ویزای یک هزار و 392 متقاضی سفر اربعین از خراسان شمالی را صادر کرده است.

وی با اشاره به افزایش نام‌نویسی متقاضیان با نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: با رفع مشکل فنی این سایت از دیروز، حجم مراجعه به سامانه سماح افزایش یافته است.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعزام زائران عتبات عالیات که از ماه‌های قبل در ستاد اربعین انجام شده، زائران باید برای اعزام در سامانه سماح به نشانی      www.samah.haj.ir  ثبت‌نام کنند

وی با اشاره به این که همه اعزام‌های ایام اربعین به کربلا در قالب این ثبت‌نام ساماندهی خواهد شد، افزود: پس از ثبت‌نام در این سامانه دسته‌بندی و گروه‌بندی‌های زائران انجام می‌شود و بعدازآن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد

قاصری تصریح کرد: در ایام اربعین تمامی زائرانی که قصد زیارت دارند، باید گذرنامه همراه داشته باشند که البته گذرنامه آن‌ها باید تا پایان سال 96 اعتبار داشته باشد که برای تمامی آن‌ها نیز روادید صادر می‌شود.

به گفته وی، این موضوع به دلیل جلوگیری از بی‌نظمی و ارائه خدمات اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل بهتر به زائران و با هماهنگی با دولت عراق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha