جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراقبه

حجت الاسلام تیموری با اشاره به این که طلبگی و تحصیل در حوزه بهترین فرصت برای خودسازی معنوی و تهذیب نفس است، گفت: طلاب در دوران طلبگی فرصت سوزی نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام رمضان تیموری، امروز در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه زینبیه (س) خرم آَباد با اشاره به اینکه طلاب باید به مساله اخلاق و تهذیب نفس توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: محاسبه و مراقبه نفس از وظایف و رسالت های مهم طلاب در حوزه است که باید به تحقق این مهم عنایت ویژه ای شود .

وی با تاکید بر ضرورت تهذیب و مراقبه نفس برای دوری از گناه و معصیت خاطر نشان کرد: طلاب برای اثرگذاری و تبلیغ کارآمد خود در جامعه باید راههای رسیدن  به تهذیب نفس و مراقبه را در دستور اولویت های تربیتی خود در حوزه قرار دهند.

 پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که علم و تزکیه دو بال متوازن و ضروری برای هر مبلغ و طلبه هستند، ادامه داد: این دو بال می تواند مبلغ را به افق و چشم انداز تبلیغ موثر و کارآمد در جامعه سوق دهد .

حجت الاسلام تیموری با بیان این که مراقبه و مواظبت از اعمال بر دو قسم است، گفت: مراقبه عوام الناس و مراقبه خواص از جمله اقسام مراقبه است که باید به آن توجه ویژه ای شود .

وی با اشاره به اینکه در مراقبه عوام الناس باید مراقب عوامل بیرونی از جمله رعایت حلال و حرام باشیم، بیان داشت: نوع دیگری از مراقبه، مراقبه خواص است که در آن علاوه بر رعایت ظاهر حلال و حرام، باید از وجود و چگونگی عمل آگاه باشیم و همواره مراقب نیز باشیم .

 پژوهشگر حوزوی در پایان با اشاره به اینکه طلبگی و تحصیل در حوزه بهترین فرصت برای خودسازی معنوی و تهذیب نفس است، خاطر نشان کرد: طلاب در این دوره با تفکر و تدبر در آیات قرآن، توسل به اهل بیت(ع) و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی، به خودسازی معنوی بپردازند . 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha