جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که طلاب امروز حوزه های علمیه نیز باید سیره علمی و عملی علمای دین را دنبال کنند، گفت: بهره مندی از سیره و روش علما، راه سعادتمندی و رستگاری را به طلاب نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول حوزه علمیه بهشهر امروز در جمع طلاب باقرالعلوم(ع) خلیل شهر این شهرستان، علم آموزی را نخستین وظیفه و رسالت طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت: طلاب باید از فضایی که امروز برای آنها ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان این که ظرفیتی که امروز برای تحصیل طلاب در حوزه های علمیه وجود دارد در گذشته وجود نداشت، افزود: بسیاری از علما و شخصیت های بزرگ دینی در شرایط سخت به علم آموزی در حوزه پرداختند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که فقهای دینی سختی های بسیاری را برای علم آموزی تحمل کردند، بیان داشت: اگر امروز می بینیم علما و مراجع دینی ما در چنین جایگاه ارزشمندی هستند به دلیل تحمل شرایط سخت و اراده مستحکم خود آنها در علم آموزی بوده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که علما حتی لحظه ای از آموختن علم غافل نشدند، تصریح کرد: عالمان دینی ما در کنار تحمل سختی ها و مشکلات دوران، تحقیق و پژوهش را نیز جزء برنامه های علمی خود داشتند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که امروز بسیاری از آثار و تألیفات علما و بزرگان دینی ما محصول تلاش ها و تحمل سختی های گذشته است، خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید ما برای تألیف این آثار ارزشمند ده ها سال تلاش و زحمت کشیدند که امروز چنین آثار فاخری در حوزه های علمیه وجود دارد.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که طلاب امروز حوزه های علمیه نیز باید سیره علمی و عملی علمای دین را دنبال کنند، تصریح کرد: بهره مندی از سیره و روش علما، راه سعادتمندی و رستگاری را به طلاب نشان خواهد داد.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که طلاب باید با درس خواندن اسلام و قرآن را زنده نگه دارند و آثار دین مبین اسلام را به مردم عرضه کنند، تصریح کرد: اگر این هدف در طلاب باشد به حتم نتیجه کار مثبت خواهد بود.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که هیچ رسالتی بالاتر و با ارزش تر از تحصیل در حوزه های علمیه نیست، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید قدردان این فرصت ارزشمندی باشند که در اختیار آنها قرار داده شده است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که طلاب نباید با برخی مسائل حاشیه ای فرصت سوزی کنند، بیان داشت: علم دین ارزشمند ترین علم در جهان هستی است و امروز طلاب حوزه های علمیه در مسیر آموختن این علم گام بر می دارند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دو علم فقه و طب از دیدگاه اسلام ارزش و جایگاه والایی دارد، ادامه داد: علم فقه از اهمیت بالایی برخوردار است یعنی ابتدا انسان باید دین شناس باشد و بعد به علوم دیگر بپردازد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که یک طلبه و روحانی زینت دین و اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: اعمال و رفتار یک طلبه باید به گونه ای باشد که وقتی مردم او را می بینند گرایش آنها به دین و ارزش های اسلامی بیشتر شود.

امام جمعه بهشهر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که امروز شبهات دینی بسیاری از سوی دشمنان علیه دین و مبانی ارزشی در جامعه ترویج می شود، خاطرنشان کرد: حوزویان تنها قشری هستند که می توانند با پاسخ مستدل و قانع کننده این شبهات را از متن جامعه رفع کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha