پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زکریا نیکویی - بسیج رسانه

حوزه/ معاون سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه ارگان‌های تصمیم‌ساز در خصوص بدحجابی اندیشه کنند، گفت: درصد بالایی از بدحجابان از پیامدها و عواقب بی‌حجابی مطلع نیستند.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به چرایی رواج داشتن بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اظهار داشت: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه علل‌های مختلف و زیادی را با خود به دنبال دارد اما مثلاً یک دختربچه وقتی مدرسه می‌رود، از بچه‌های کلاس تا معلم دینی و قرآن حجابشان درست نیست و در برخی از موارد مادر و عمه و خاله و بستگان نزدیک این دختر هم مقید به رعایت حجاب نیستند.

معاون سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه خواننده موردعلاقه این دختربچه هم با افرادی می‌گردد که قیدی به پوشش ندارند و بازیگران محبوبش و ورزشکاران محبوبش نیز خیلی مقید به حجاب نیستند، تصریح کرد: وقتی از این دختربچه می‌پرسی که حجاب چیست؟ می‌گوید دیدم بعضی زن‌های سنتی خودشان را لای چادر می‌پیچند و می‌گوید دیدم به من نیز تذکر می‌دهند که حجابت را درست کن؛ اما من پوشش خودم را دوست دارم.

وی با بیان اینکه این دختربچه بدحجاب اگر آخوندی را ببیند فرار می‌کند، افزود: فرار این دختربچه از روحانیت تعجبی ندارد؛ زیرا او از کودکی در فضای دیگری رشد کرده و در جامعه‌ای بوده که تمام مهره‌های کلیدی زندگی، تمام الگوهایش، پوشش خاصی دارند و دیگر آن پوشش، به‌نوعی برایش یک ضرورت شده است.

حجت‌الاسلام نیکویی با بیان اینکه جامعه و ارگان‌های تصمیم‌ساز در خصوص بدحجابی اندیشه کنند، خاطرنشان کرد: جامعه و ارگان‌های تصمیم‌ساز در مسئله حجاب در این سال‌ها چه کردند که به‌جایی رسیدیم که بد پوششی برای بسیاری از مردان و زنان، یک ضرورت شده؟ یعنی یک‌جورهایی برای خیلی‌ها انگار نمی‌شود پوشش دیگری به جهت عدم فرهنگ‌سازی حجاب درست متصور بود.

وی افزود: طبق تحقیق معتبری برخی از نهادهای معتبر در کشور نودوچهار درصد افراد بدحجاب، دلیل خاصی برای انتخاب پوششان ندارند و از پیامدها و عواقب بی‌حجابی مطلع نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha