جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش اجرای در مصر

حوزه/ وزیر اوقاف اسبق مصر گفت: جوانان الازهر باید بدانند آنها در میدان جهادی هستند که در آن سلاحی وجود ندارد و آنها باید با زبان رحمت و مهربانی و نیکی و سازندگی با مردم سخن بگویند و اگر شما در برابر این تروریست ها ساکت بشینید، اسلام و تاریخ شما را نخواهد بخشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز سه شنبه همایشی با عنوان "اجرای دین در مصر؛ از حقیقت تا توهم" توسط دانشکده تبلیغ الازهر و سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر برگزار شد.

مبارزه با تروریسم واجب است نه مستحب

در این همایش، شیخ عبدالفضیل القوصی وزیر اوقاف اسبق مصر و نائب رئیس سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر با اظهار ناراحتی از جنایت های تروریست ها گفت: چشمان ما اشکبار است و کلمات از بیان فاجعه ناتوان است و من در مرکزی مشغول به کار هستم که هیچ مجموعه ای را سراغ ندارم که با قدرت و قاطعیت با این پدیده شوم و سیاه تروریسم مبارزه کند؛ پدیده ای که تمام جهان به آن مبتلا هستند و جنایتکارانی که اسلامی دروغین را به مردم جهان معرفی می کنند و این خود یک جنایت بزرگ علیه اسلام است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم، امری مستحب نیست، بلکه واجب است و دانشکده تبلیغ الازهر وظیفه دارد با تروریسم مبارزه کند؛ چراکه چشمان ما به خاطر ریخته شدن خون شهدا و تخریب چهره اسلام اشکبار است.

وزیر اوقاف اسبق مصر ادامه داد: جوانان الازهر باید بدانند آنها در میدان جهادی هستند که در آن سلاحی وجود ندارد و آنها باید با زبان رحمت و مهربانی و نیکی و دوستی و آبادانی و سازندگی به جای تخریب با مردم سخن بگویند و اگر شما در برابر این تروریست ها ساکت بشینید و کاری برای اسلام نکنید، اسلام و تاریخ شما را نخواهد بخشید و به نظر من جا دارد ادعاها و شبهات این یاغیان تروریست در دانشکده تبلیغ الازهر بررسی و نقد شود تا این مفاهیم غلط به نسل های بعدی منتقل نشود.

افراط گراها به بهانه اجای دین، جوانان را گمراه کردند

در این همایش شیخ جمال فاروق رئیس دانشکده تبلیغ الازهر گفت: افراط گراها از برخی احادیث در مورد اجرای شریعت سوء استفاده کرده و به وسیله آنها جوانان را فریب دادند تا به اقدامات تروریستی علیه ماموران امنیتی مصر دست بزنند و آنها ادعا می کنند که شریعت در مصر تا کنون اجرا نشده و از این جهت حکم به کفر و گمراهی مصر کرده اند و از سوی دیگر الازهر را نیز گمراه دانسته اند.

وی افزود: شرایط کنونی کشور و اقداماتی که تروریست ها علیه نیروهای امنیتی مصر انجام داده اند نشان می ده که باید هرچه زودتر برای از بین بردن تفکر افراطی در مصر کاری انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha