جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشجویان مسلمان کالج ریور در کالیفرنیا صاحب نمازخانه می‌شوند

حوزه/ در پی درخواست‌ دانشجویان انجمن اسلامی، دانشگاه آمریکایی ریور در شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، نمازخانه‌ای را به دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان برای برگزاری نمازهای جماعت و دیگر آیین‌های مذهبی اختصاص داده.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از arcurrent، یک دانشگاه اجتماعی آمریکایی در کالیفرنیا، نمازخانه‌ای را برای دانشجویان، کارمندان و اساتید ایجاد کرد.

کالج آمریکایی ریور در ساکرامنتو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یک نمازخانه برای برگزاری آیین مذهبی پیروان ادیان مختلف به ویژه مسلمانان اختصاص داده است. در ترم بهار 2017، دانشجویان انجمن اسلامی این دانشگاه خواستار فضایی برای اقامه نمازهای یومیه در دانشگاه شده بودند. در پی شکایت دانشجویان مبنی بر مزاحمت‌های پلیس دانشگاه هنگام نماز خواندن در محوطه دانشگاه آن‌ها خواستار اختصاص یک نمازخانه به دانشجویان و اساتید مسلمان شدند.

محمد شهباز رئیس انجمن دانشجویی در این باره گفت: دانشجویان از محوطه عمومی دانشگاه برای نماز خواندن استفاده می‌کردند و همه چیز به طور قانونی پیش می‌رفت. اما دانشجویان با مزاحمت‌های پلیس مواجه می‌شدند.

شهباز افزود: آن‌ها به سراغ من آمده و از ترس و نگرانی هایشان در رابطه با پلیس دانشگاه هنگام نماز خواندن که وظیفه هر مسلمانی است شکایت می‌کردند. به همین جهت نیز ما تصمیم گرفتیم فضای امنی برای دانشجویان مسلمان ایجاد کنیم. به تصور من کسانی که هنگام نمازخواندن مزاحم دانشجویان می‌شوند درکی از نماز ندارند و همه این اختلافات به سبب جهل و نادانی است.

به این ترتیب عدم درک درست از اعمال دینی اسلامی سبب شد دانشجویان مسلمان در پی راه حل بهتری باشند. گفتگوها و درخواست‌ها نهایتا به ایجاد یک اتاق عبادت و نماز در دانشگاه شد.

در این میان مسئولین دانشگاه مدعی شدند که قادر به ایجاد یک نمازخانه اختصاصی برای مسلمانان نیستند و با وجود اینکه درخواست‌های مکرر دانشجویان مسلمان منجر به راه اندازی این محل شده است اما  این نمازخانه به تمام دانشجویان ادیان مختلف تعلق گرفته است.

مسئولین دانشگاه اعلام کرده‌اند دانشجویان می‌توانند در تمامی روزهای هفته به مدت حداکثر 30 دقیقه در ساعات 12ظهر تا 2 بعد از ظهر در این اتاق به عبادت بپردازند. مونا مغربینا یک دانشجوی کارمند این دانشگاه، از دانشجویان مسلمان خواسته  تا حدامکان نمازخانه را بیش از حد ضروری اشغال نکنند تا تمامی دانشجویان قادر باشند نمازهایشان را به موقع و سروقت بخوانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha