پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش منشور عزت در۶ امامزاده شاخص این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری همایش منشور عزت در شش امامزاده شاخص این استان از امروز پس از نماز مغرب و عشا خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این همایش به مناسبت ورود کاروان اهل‌بیت (ع) به شام و خطبه‌خوانی حضرت سجاد (ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید و محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلان و عاملان شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش «منشور عزت» با هدف معرفی حماسه پیام‌آور عاشورا در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور و در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: امامزاده‌های عبدالرحمن خرق فاروج، حمزه رضای شیروان، سید جعفر اسفراین، فخرالدین ایور گرمه و ابراهیم انصار مانه و سملقان میزبان این همایش هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه این همایش در راستای پیروی از خاندان اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی (ع) برنامه‌ریزی شده است، گفت: سخنرانی و تشریح خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در کاخ اموی، قرائت قرآن، خطبه‌خوانی و نوحه‌خوانی از برنامه‌های این همایش است.

وی با بیان اینکه این همایش با شرکت عزاداران و محبان حسینی عصر و شامگاه امروز برگزار می‌شود، افزود: از شاعران مطرح آیینی استان خصوصاً شاعران حماسه‌سرا، جهت ایجاد فضای حماسی در این همایش دعوت شده است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه محور و محتوای خطبه حضرت زینب و امام سجاد(ع) مملو از برائت از ظالمان و مبارزه با دستگاه ظلم و جور و رسوا کردن مظاهر تزویر و ریا است، گفت: در این همایش مباحثی همچون ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که در عصر حاضر آمریکای جنایتکار، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، تشریح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این همایش «شعار لبیک یا حسین (ع)» و «شعار لبیک یا زینب (س)» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خراسان شمالی طنین‌انداز می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha