جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حوزه‌های علمیه همواره باید انقلابی باشد چرا که انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است و اگر انقلابی بودن را از حوزه بگیریم، هویت حوزه را گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، امروز در سومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سال 96 که در مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: معمولا بزرگتر بودن با امر و نهی همراه است، البته امر و نهی اقتضای سازمان است ولی این امر و نهی باید همراه با لطف باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: گاهی شنیده شده است که برخی از همکاران و طلاب از انتقال مطالب به مدیران ترس دارند و این اتفاق خوبی نیست چراکه وظیفه اصلی ما خدمت به طلاب و حوزه‌های علمیه است و باید تمام تلاش خود را برای رفع شدن مشکلات طلاب و حوزه‌های علمیه به کار ببندیم.
وی ادامه داد: انسان باید در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد و این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که انسان خود را از گناهان دور کند و تقوا داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر این‌که مدیران استانی باید برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران طرح و برنامه داشته باشند اظهار کرد: تدبیر، برنامه‌ریزی، اجرا، پیگیری و مدیریت از اصول کار در حوزه‌های علمیه است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی اظهار کرد: در دهه‌های اخیر، همواره حوزه‌‌های علمیه نسبت به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیر و عامل بودند و برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند گفت: ‌ در حوزه‌‌های علمیه خواهران از مدت‌ها قبل، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده بودیم و دو طرح رضوان و رحمت را با قریب به ۷هزار خواهر طلبه اجرا کردیم تا در مسائل مربوط به خانواده مشاوره دهند.
وی افزود: حیات‌ طیبه‌،‌ طرحی بود که به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا شد و در این زمینه قرارگاه‌‌ها و کارگروه‌‌های فرهنگی در مدارس و استان‌های تشکیل شد و این از اقدامات و فعالیت‌های درخشان حوزه‌‌های علمیه خواهران است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسائل فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران است اظهار کرد: حوز‌ه‌های علمیه خواهران در زمینه حجاب و عفاف، اسراف و تبذیر،‌ خانواده، سبک زندگی اسلامی و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی آن فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر 42هزار مبلغ سازمان‌ یافته در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد بیان کرد: توانمندسازی بانوان طلبه یکی دیگر از اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران بود که در راستای فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به طرح کشوری خادمان رضوی گفت: طرح خادمان رضوی که با 5 هزار خواهر طلبه در سراسر کشور اجرا شده است، از اقدامات بسیار مهم حوزه‌‌های علمیه خواهران در راستای سبک زندگی اسلامی و آشنا کردن جامعه با امام رضا(ع) است.
وی با تاکید بر این‌که کانون‌‌های قرآنی، ظرفیتی بزرگ برای اثرگذاری حوزه‌‌های علمیه خواهران است، افزود:‌در حال حاضر در 170 مدرسه علمیه خواهران، کانون‌های قرانی فعال هستند و امیدوارم در آینده شاهد فعالیت کانون‌های قرانی در تمام مدارس علمیه خواهران باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مدارس علمیه خواهران به بلوغی رسیده‌اند که به صورت مستقل، در زمینه‌های مختلفی از جمله بصیرت‌افزایی سیاسی، پاسخ‌ به شبهات، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و ... به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.
وی افزود: در هفته عفاف و حجاب بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در مدارس علمیه خواهران برگزار شد و بیش از ۱۰ هزار مبلغ نیز در این هفته به فعالیت‌های فرهنگی مشغول بودند و این درحالی است که هفته عفاف و حجاب در مرداد و در تعطیلات تابستانی مدارس علمیه بود و انجام این حجم از فعالیت‌های فرهنگی بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که بیش از 40هزار نفر در طرح سیر مطالعاتی شرکت کردند گفت: در سال گذشته بیش از 55 هزار نشست قرانی و همچنین بیش از هزار نمایشگاه در رابطه با عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی توسط حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور برگزار شده است.
وی با بیان این‌که شاخص عمل در حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره باید انقلابی باشد چرا که انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است و اگر انقلابی بودن را از حوزه بگیریم، هویت حوزه را گرفته‌ایم.
 
 
 
۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha