شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قنبری

حوزه/ آنگونه که دیدیم شهیدان ما در هنگام سر بریدن خم به ابرو نمی آورد نشان از عشق خدا دارد. این افتخار ملت ما و رهبر ماست که اگر در زمان پیغمبر اگر کسی نبود و حنظله از حجله به جنگ رفت امروز هزاران حنظله داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد مؤمنی امروز در مراسم وداع باحجت الاسلام و المسلمین احمد قنبری شهید مدافع حرم که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: سلام ما بر شهدایی که مکتب و کشور ما با ایثار خونشان آبیاری کردند؛ بالاتر از این مقام مقامی نیست جز آنکه در راه خدا شهید شود؛ کسی که به درجه شهادت رسد مقامش از هرکسی بالاتر است، خداوند مقامی برای او قائل می شود که در قرآن کریم آن مقام را برترین می دانند.
وی  افزود: بعد از آنکه در جنگ احد عده ای همچون حمزه سیدالشهدا(ع) در رکاب پیامبر و در راه خدا شهید شدند، اشخاصی بیان کردند که اگر اینها که شهید شدند امروز زنده بودند مانند ما می توانستند زندگی کنند؛ خداوند در پاسخ این کافران این آیه را می فرماید: پیامبر بگو آنان که شهید شده اند زنده اند، زندگی واقعی از آن شهیدان است، آنان در نزد خدا روزی می خورند و بالاترین درجه را دارا هستند، آنها حتی خوشحالند و بشارت می دهند به دوستانشان که می خواهند به آنها بپیوندند.
وی در ادامه گفت: مصداق این آیه کریمه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است، شهدای دیگری هم که در این مسیر حرکت کنند به این رتبه خواهند رسید، این شهدا هستند که پیامبر(ص) می فرمایند: خداوند به شهید شش امتیاز می دهد که مختص شهداست؛ اولین امتیاز آن است که نخستین لحظه ای که این شهید در خون می غلتند خداوند تمام گناهان او را می بخشد و او پاک و پاکیزه می شود.
حجت الاسلام مومنی افزود: از امام هشتم می پرسند دلیل بخشیده شدن گناهان شهید چیست؟ که فرمودند: زیرا این شهید امتحان خود را عملی داده است و با خون و ایثار جانش خلوص خود را اثبات کرده؛ شهیدی که در اول جوانی احساس تکلیف کرده؛ از خانه و فرزند و همسر و درآمد دل کنده و به سوی جبهه ها می رود، برای انجام وظیفه رفته و امتحان خود را پس داده است.
وی ادامه داد: اگر این شهدای مدافع حرم نبوده و دشمن در سوریه پیروز می شد، ما در خاک و خانه خودمان باید در مقابل دشمن می جنگیدیم؛ این افراد در کشور سوریه زمینگیر شده و امیدواریم ریشه تکفیر در این کشور کنده شود؛ قنبری ها، حججی ها و آقادادی ها هستند که کشور و انقلاب و مکتب ما را با خون خود بیمه کرده و عاشقانه به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام مؤمنی یادآور شد: آنگونه که دیدیم شهید ما در هنگام سر بریدن خم به ابرو نمی آورد، نشان از عشق خدا دارد؛ این افتخار ملت و رهبر ماست که اگر در زمان پیغمبر(ص) کسی نبود و  حنظله از حجله به جنگ رفت، امروز هزاران حنظله داریم؛ آنها زندگی را رها کرده و به خاطر خدا به جنگ می روند.
مسئول دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان  ادامه داد:خون این شهدا برای ما مسئولیت بزرگی ایجاد می کند که ما واقعا سعی می کنیم از خون این شهدا و راه این شهدا اطاعت کنیم و در راهی که آنها پیمودن دما هم نیز وظیفه کنیم. سعی کنیم تا بیتفاوت در قبال مسئولیتی که بر عهده روحانیت است راه را فراموش نکنیم.
وی افزود: امروز دشمن با تمام وجودش در مقابل اسلام می جنگد و کفر جهانی تمام قد ایستاده تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کند. همه دست به دست هم دادند تا در برابر نظام مقدس اسلامی و در مقابل ملت زنده ایران با تمام وجودشان مبارزه کنند و تمام کشورها مانند سوریه و عراق و افغانستان مقدمه ای است برای کشور ما. همه ما در مقابل شهدا مسئولیم که اگر نه روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت. امروز می بینیم مدرسین درسها را رها کردن برای تشیع جنازه این شهید آمده اند و این نشان از آن دارد که شما قدردان این شهدا هستید.
وی یادآور شد: امیدواریم خداوند ریشه ظلم را برکند و اسلام را پیروز بگرداند، شهدای ما پیرو مکتبی هستند که در شهدای صحرای کربلا پیرو آن بودند. این شهدا برای امام حسین(ع) خون می دهند که وقتی علی اکبرش آمد مقابل پدرش اجازه میدان خواست امام نگفت علی اکبرم نفرمود من برای تو امید دارم، دست او را گرفت آورد در خیمه لباس جنگ به جوانش پوشانید و زره به او پوشانید و شمیر حمایلش کرد و خود امام دست او را گرفت و نگاه به قامت او کرد و سپس به او گفت من تو را دوست می دارم اما خدا هم دوست می دارم، من تو را در راه خدا می دهم، این مکتب است، این شهدا پیرو این مکتب هستند. خیلی از خانواده شهدا می گویند ما افتخار می کنیم ما شهیدمان را در راه خدا داده این الهام از بیان امام حسین(ع) است و همه حسینی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha