جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه آموزش های مهارت های تبلیغی در همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از شیوه های نو در تبلیغ دین، گفت: تبلیغ در بین کودکان و نوجوانان یکی از مهم ترین وظایف مبلغان به شمار می رود و تاثیری فراوانی در تربیت جامعه دارد، به صورتی که باید آموزش دین از مهد کودک ها شروع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حسن فلاح استاد حوزه علمیه همدان، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: خدمت به دین الهی هدف اصلی مبلغان است.

وی تصریح کرد: کسانی که کار تربیتی کودک و نوجوان انجام می دهند باید ظرفیت های تبلیغی خود را بالا ببرند، مبلغان باید هدف دار عمل کرده و مخاطب شناسی کنند.

وی ادامه داد: همان طور که والدین باید با رفتار خود به کودکان تربیت عملی یاد می دهند، مبلغان نیز باید با رفتار های تربیتی آشنا شوند تا در حین کار با کودک آسیبی به آنها وارد نکنند.

حجت الاسلام فلاح افزود: مبلغان باید با روش های نوین تبلیغی از جمله استفاده از شعر های مناسب با رده سنی مخاطبان و اجرای مسابقات بین مخاطبان معارف الهی را به آنها انتقال دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در نظام آموزشی فعلی و در مهد کودک ها، به کودکان به جای شعرها و محتواهای دینی کارهای لهو و لعبی همچون رقص با موسیقی آموزش داده می شود.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغان موفق نشان داده اند که می توانند به راحتی کار تربیتی دینی را در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به راه های بیان مساله دینی در بین نوجوانان گفت: مبلغان باید در مرحله نخست محتوا را بدون بیان اصل موضوع که حساسیت در مخاطب  ایجاد می کند ارایه دهد و مخاطب را در تصمیم گیری آزاد بگذارد.

وی در پایان یادآور شد: تبلیغ در بین کودکان و نوجوانان یکی از مهم ترین وظایف مبلغان به شمار می رود و تاثیری فراوانی در تربیت جامعه دارد، به صورتی که باید آموزش دین از مهد کودک ها شروع شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha