جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده

حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده گفت: در زندگی طلبگی تقوا به این معنی است که طلبه لحظه ای خود را فارغ از تحصیل فرض نکند، ما از همان زمانی که وارد حوزه شدیم تا زمانی که زنده ایم باید تحصیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسین عندلیب زاده، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: تقوا برای همه انسان ها است ولی مدارجی از این تقوا باید در زندگی طلبگی رعایت شود.

وی تصریح کرد: تقوا نسبت به هر قشری معنای خاصی پیدا می کند و تقوا طلبگی به تنهایی مراقبت از گمراهی نیست، طلاب نباید از مسیر طلبگی انحراف پیدا کنند.

 استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان ساخت: تقوای در زندگی طلبگی در سه بخش تحصیل، تدریس و تبلیغ است، و در هر سه بخش یک رکن اساسی وجود دارد و آن اصلاح نیت است.

وی در ادامه افزود: کسی که به نیت ادای واجب در کلاس درس حاضر شد، درس و بحث و مطالعه او نشاط آور می شود، و کاری که برای خداوند متعال انجام شود شادابی می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده ادامه داد: در زندگی طلبگی تقوا به این معنی است که طلبه لحظه ای خود را فارغ از تحصیل فرض نکند، ما از همان زمانی که وارد حوزه شدیم تا زمانی که زنده ایم باید تحصیل کنیم.

وی در ادامه افزود: گر طلبه ای به مرحله ای برسد که خود را فارغ از تحصیل بشمارد به تحقیق ضرر کرده است، تحصیل علم شاید در رده های سنی نوعش عوض شود ولی نباید طلاب از کسب علم خود را منع کند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: تقوا در مرحله تحصیل در زندگی طلبگی به این معنی است که بسیاری از مباهات و مکروه هایی که دیگران می توانند مرتکب شوند ما انجام ندهیم و زی طلبگی و جایگاه رفیع روحانیت را در گفتار و رفتار خودمان رعایت کنیم.

وی در پایان به حضار توصیه کرد: تفکر مراتبی دارد، زندگی دنیا در تمامی ابعاد علمی و تبلیغی نیازمند تفکر است، طلاب باید برنامه تفکر به خصوص تفکر و تدبر بر آیات قرآن داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha