جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی متولی شرعی آستان مقدس حسینی در خواست حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر برگزاری همایش جهانی به مناسبت مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) را پاسخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی متولی شرعی آستان مقدس حسینی در خواست حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی مبنی بر برگزاری همایش جهانی به مناسبت مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) را پاسخ داد.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی در بیانیه خود گفت: ما این ولایت حسینی، توجه زیاد و افق دید گسترده شما را در تشخیص برنامه های مورد نیاز در جهت نهضت حسینی مناسب با چالش های معاصر، ارج می نهیم و قدردانی می کنیم.

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین کشمیری افزود: نظر شما در خصوص برگزاری همایش اربعین حسینی با حضور شخصیت های اسلامی از سر تا سر جهان برای رساندن رسالت اربعین به تمامی ملت های جهان و معرفی نهضت عاشورا در جهت سیرابی فرهنگی، تربیتی و اجتماعی این ملت های تشنه با این نهضت، بسیار به جا و پسندیده است.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی بر آمادگی خود برای همکاری، هماهنگی و مقدمه سازی برای برگزاری اولین همایش جهانی اربعین با حجت الاسلام کشمیری، کارگزاران و مسئولان آستان های مقدس حسینی و عباسی تاکید کرد.

متولی آستان حسینی تصریح کرد: کمیته ای با حضور تولیت آستان مقدس و معاونش، افضل الشامی، طلاب کمالی، فاضل عوز، زهیر عبد الکریم، شیخ علی الفتلاوی و شیخ رائد الحیدری تشکیل خواهد شد، تا اولین نشست خود را بعد از اربعین، برای مقدمه سازی و برنامه ریزی برای این همایش گفتگو شود.

وی ادامه داد: بعد از آن نشستی دیگر با مسئولان آستان مقدس عباسی برای رسیدن به دیدگاهی یکسان برگزار می شود و سپس نتیجه آن به حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گزارش داده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha