شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا گفت: پیام مهم سیاسی عاشورا، اصلاح‌گری، مقابله و مبارزه با جباران زمان و آزادی‌خواهی و عدالت جویی در چارچوب دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام محمد همایون زرینه، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: پیام مهم سیاسی عاشورا، اصلاح‌گری، مقابله و مبارزه با جباران زمان و آزادی‌خواهی و عدالت جویی در چارچوب دین است.

وی افزود: امام حسین(ع) روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد، تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی حضرت به دین به حدی بود که در هنگامه‌ ای همچون میدان نبرد نیز نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش(ع) را به بی دینی و لا ابالی‌گری یا خارج شدن از جمع مسلمانان، متهم سازند.

وی ادامه داد: برپایی نماز و برخورد دشمنان با نماز خواندن حضرت،‌ چهره ضد دینی و ناجوانمردی دشمن را نمایان ساخت که ابزار مهم تبلیغی برای آشکار کردن ماهیت دشمنان بود که نه تنها معیارهای دین را نادیده گرفتند، بلکه حتی از اصول انسانی سرپیچی کردند.

حجت الاسلام  زرینه بیان داشت: اباعبدالله(ع) شب عاشورا مهلتی برای قرائت قرآن و نماز گرفت که می خواست اهمیت نماز را بیان کند و فرمود "می خواهم یک شب دیگر از عمرم را به نماز سپری کنم.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: عزاداران امام حسین(ع) و کسانی که روز عاشورا برای سید الشهدا(ع) سینه می زنند، به احترام امام حسین(ع) بیرون می آیند، به سر و صورت خود زده، گریه می کنند و سیاه می پوشند، بدانند که امام حسین(ع) در گرماگرم جنگ آن زمان که دشمن آنها را احاطه کرده بود و نیزه به سمت آنها پرتاب می شد، به نماز ایستاد.

استاد حوزه بیان داشت: مقام معظم رهبری دو چیز را عامل انحراف و گمراهی مردم زمان پیغمبر(ص) تا امام حسین(ع) می دانند که یکی از آنها به خاطر دوری از معنویت، ذکر و نماز بود و چون از این موارد فاصله گرفتند، منحرف شدند.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) با آن نمازی که ظهر عاشورا خواند به طور عملی یک امر به معروف انجام دادند، که مردم بدانند تمام تلاش ها و فعالیت های ائمه(ع) و تمام دین اسلام، زیر سایه نماز است و اگر نماز زنده باشد، تمام منکرات و زشتی ها برچیده می شود.

حجت الاسلام زرینه ادامه داد: امام حسین(ع) و اصحابش درس عبادت و بندگى کامل را به بشریت آموختند، خیلى ها ادعا مى کنند ما خداوند را عبادت و بندگى مى کنیم ولى هنگام امتحان مردود مى شوند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با بیان این که امام‌حسین(ع) شیوه مسلمان بودن واقعی را به انسان‌ها نشان داد، گفت: مسلمانی واقعی چیزی جز آزادگی، داشتن شهامت و شجاعت و پایبندی به ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha