جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت رقیه(س)

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه صفر اداره فرهنگی و تبلیغی حوزه با همکاری حوزه هنری و موکب اصحاب خراسانی در خراسان شمالی، سینمایش «شهیده شام» را تهیه و تولید کردند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه صفر اداره فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان شمالي با همکاری حوزه هنری و موکب اصحاب خراسانی در خراسان شمالی، سینمایش «شهیده شام» را تهیه و تولید کردند.

وی افزود: سینمایش «شهیده شام» پیرامون مصائب حضرت رقیه(س) و فضایل زیارت اربعین تهیه شده که تمام 11 بازیگر آن طلاب مدارس علمیه استان هستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: سینمایش «شهیده شام» کار گروهی قرارگاه جهادی کریم اهل بیت(ع) حوزه علمیه با همکاری حوزه هنری خراسان شمالی بوده و متن سینمایش هم از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان گردآوری و تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: هدف از ساخت این سینمایش حفظ شعائر دینی و اعتقادی به‌ویژه واقعه عاشورا است؛ زیرا می‌توانیم با ترکیب هنر نمایش و سینما گوشه‌ای از حقیقت‌های روز عاشورا و محرم را به تصویر بکشیم.

مسئول اداره فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: احیای هر چه بیشتر نهضت حسینی و توجه به حماسه بزرگ اربعین حسینی به‌عنوان عظیم‌ترین اجتماع دینی دنیا از دیگر اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه است؛ زیرا این حماسه بزرگ با خفقان رسانه‌ای در دنیا مواجه شده است.

وی افزود: زبان هنر بهترین زبانی است که می‌شود با استفاده از آن مفاهیم ارزشی و واقعه عاشورا را زنده نگاه داشت و در سینمایش «شهیده شام» هم از زبان هنر برای نشان دادن این حماسه بزرگ و اتفاق عظیم استفاده شده است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه هم‌زمان با ایام اربعین امسال سینمایش «شهیده شام» با مشارکت حوزه علمیه و حوزه هنری استان در بجنورد و کربلای معلی برگزار می‌شود، گفت: سينمايش شهيده شام به مدت هفت شب در تماشاخانه شمس در مجموعه فرهنگی هنری گلشن بجنورد در حال اکران است.

وی اظهار داشت: این ویژه‌برنامه از چهارشنبه‌شب، سوم آبان تا هشتم این ماه به مدت پنج شب در بجنورد و در محل تماشاخانه شمس مجموعه گلشن در دو سکانس، ساعات 18 و 19 به‌صورت عمومی و رایگان اجرا می‌شود.

مسئول اداره فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنج‌شنبه هفته آینده گروه بازیگران و دست‌اندرکاران سینمایش «شهیده شام» به کربلا اعزام می‌شوند و این ویژه‌برنامه پنج نوبت در موکب اصحاب خراسانی در کربلا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha