چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حوزه/دکتر ایمانیه گفت: همکاری حوزه و دانشگاه در ارتقاء طب اسلامی تأثیری به سزا داشته، برطرف کننده بسیاری از کاستی ها در این عرصه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، با تأکید بر این که دانشگاه خود را تشنه معرفت و اصول معنوی می داند، اظهار داشت: در بر طرف سازی تشنگی معرفتی انسان، همه علوم متداول، ناگریزند تا به مبانی دینی رجوع نمایند.

وی در ادامه نگاه حوزه های علمیه به عرصه طب را ارزشمند دانست و یادآور شد: همکاری حوزه و دانشگاه در ارتقاء طب اسلامی تأثیری به سزا داشته، برطرف کننده بسیاری از کاستی ها در این عرصه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برگزاری دو سالانه همایش «سیره نبوی در طب» اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تفکیک نظریات اسلامی در حوزه طب، یکی از دغدغه های اصلی این همایش به شمار می رود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری حوزه های علمیه و همیاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بتوانیم ضمن اعمال ظرافت های علمی، ابهامات پیش روی طب سنتی و اسلامی را برطرف نموده، قدم های مستحکمی را در این عرصه برداریم.

دکتر ایمانیه در پایان تأکید بر بهداشت و آداب سبک زندگی را یکی از مهمترین سفارشات مبانی دینی عنوان کرد و اذعان داشت: ریشه 80 درصد مرگ و میرها در ایران، بیماری های غیر واگیردار است؛ به گونه ای که عمده بیماری های رایج در ایران به سبک زندگی مردم بر می گردد. اگر سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه نماییم، بسیاری از چالش های روحی و جسمی آحاد جامعه برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی نیز در این دیدار ضمن ارائه تاریخچه ای از برگزاری همایش «سیره نبوی در طب»، اظهار داشت: نزدیک کردن افق های دانشی حوزه و دانشگاه در مسیری مهم و پر اهمیت و نیز توجه به سلامت نفسانی و جسمانی جامعه بشری مهمترین هدفگذاری این همایش به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان ضمن دعوت از آیت الله اعرافی برای سخنرانی در همایش «سیره نبوی در طب» اظهار داشت: در این همایش فضایی ایجاد شده تا در کنار توجه به تجربه های روز جهانی، در حوزه های علم روز، نگاهی به منبع خطاناپذیر وحی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha