سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارشناس رسانه

حوزه/ کارشناس رسانه و ارتباطات گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات و هدایت غیر مستقیم نیاز داریم و این کار باید برای خبرگزاری ها و به خصوص خبرگزاری حوزه در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، منگلی کارشناس رسانه و ارتباطات امروز با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اهمیت آشنایی خانواده ها با سواد دیجیتالی و رسانه ای گفت: امروزه خبر و خبرگزاری تنها صرف اطلاع رسانی  نیست بلکه وارد زندگی ما شده و زندگی ها را اداره می کند،قدرت نرم امروز در جامعه ما تلفیقی از پارامتر هایی است که یکی از مهم ترین آنها خبریست که صادقانه و از سر دلسوزی باشد.

نقش خبر در راهبری جامعه

وی گفت: خبر می تواند یک راهبری خوبی برای جامعه باشد و اگر درست و دقیق باشد می تواند جامعه را به یک سرانجام خوب برساند.

منگلی افزود: خبرگزاری حوزه به عنوان یک رسانه تخصصی و در عین حال عمومی می تواند در کنار پاسخ خوب به مخاطبان خاص خودش، با عموم مردم نیز با یک درگاه مناسب  ارتباط برقرار کند.

وی تاکید کرد: اگر خبرگزاری حوزه بتواند این عاملیت را به دست بگیرد قطعا می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد چرا که هنوز این کار در کشور ما به خوبی صورت نگرفته است.

کارشناس رسانه و ارتباطات خاطر نشان ساخت: امروز بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات و هدایت غیر مستقیم نیاز داریم و این کار باید برای خبرگزاری ها و به خصوص خبرگزاری حوزه در اولویت باشد.

وی با تاکید به این که امروزه هدایت مستقیم و آمرانه شاید به خوبی جواب  ندهد گفت: دوره ای که کسی برای مردم قیومیت کند و به صورت مستقیم امر و نهی کند گذشته است و مردم به واسطه وجود درگاه ها و فضای مجازی بسیار آگاه شده اند؛ اطلاع رسانی یعنی اطلاعات را ما صحیح و بر مبنای نیاز جامعه در خدمت افراد بگذاریم و این کار همان تبشیر و انذار می باشد.

منگلی گفت: وقتی یک اعتماد در طول زمان به دست بیاید و یک رسانه به خوبی بتواند اعتماد مردم را جلب کند، این صداقت و اعتماد به زودی از بین نمی رود.

لزوم آگاه سازی مردم نسبت به سواد دیجیتال و رسانه ای

وی تاکید کرد: مردم ما متاسفانه به خوبی نحوه استفاده صحیح از رسانه های نوین و خطرات استفاده نادرست از این فضا را نمی دانند؛ میزان سواد رسانه ای در کشور ما بسیارپایین می باشد  و کمتر رسانه ای به آن می پردازد  چرا که سواد رسانه ای هنوز به یک دغدغه جدی تبدیل نشده است.

منگلی تاکید کرد: این خطرات همین الان  درکشور ما قربانی می گیرد، چه قربانی فیزیکی که مثلا کسی زخمی شود یا قربانی شدن از لحاظ فرهنگی؛ امروز بازی هایی شبیه نهنگ آبی شوخی بردار نیست.ما فقر منبع داریم.

خاطر نشان می شود: خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال خواهد داشت.

رسانه رسمی حوزه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، برگزاری نشست خبری مدیر حوزه های علمیه کشور و نشست های تخصصی با موضوعات «رسانه و حقوق شهروندی»، «رسانه و اخلاق مداری»، «بررسی آخرین اقدامات تحولی حوزه»، «فقه رسانه»، و ... را با حضور اصحاب رسانه تدارک دیده است.

غرفه خبرگزاری حوزه همچنین در طول برگزاری نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، میزبان شخصیت ها و مسئولان ارشد حوزوی و کشوری، به عنوان «میهمانان ویژه» خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha