پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین افتخار نقوی عضو شورای ایئولوژی اسلامی پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین افتخار نقوی در کنفرانس خبری با اشاره به نقص در قوانین خانواده و پدید آمدن مشکلات برای شیعیان اعلام کرد برای پیگری و حل آن به پارلمان ملی پاکستان خواهد رفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، چندی پیش پرونده ای توسط حجت الاسلام و المسلمین افتخار حسین نقوی رئیس بنیاد امام خمینی(ره) و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در دیوان عالی پاکستان به ثبت رسید که در آن به ضعف هایی در قوانین خانوده در پاکستان اشاره شده بود، نظیر قانون و شرایط طلاق خلع که به دلیل عدم همخوانی با فقه شیعه مشکلاتی را برای شیعیان پاکستان به وجود می‌آورد.

این در حالی است که در قانون اساسی پاکستان تصریح شده قانون خانواده برای پیروان هر مکتبی مطابق احکام آنها خواهد بود، ولی به دلیل پرداخته نشدن و عدم تصویب چنین قوانینی شیعیان دچار مشکلات مضاعفی می شوند.

بعد از تشکیل جلسه دادگاه به ریاست قاضی اعجاز افضل، دادگاه پذیرفت که قوانین از این نظر نقص دارند و رفع آنها نیز ضروری است. البته دیوان عالی از نظر این قانونی نمی‌تواند دستگاه های مربوطه را ملزم به چنین کاری نماید، ولی نظر خود را به پارلمان اعلام می‌نماید تا در اصلاح قوانین مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه علمای برجسته ای از جمله علامه عارف واحدی دبیرکل شورای علمای امامیه، علامه اسحاق نجفی از اساتید و مسئولین جامعة الکوثر اسلام آباد، علامه ظفر عباس شهانی، علامه انتصار حیدر جعفری و دیگر علما علامه افتخار حسین نقوی را همراهی می‌کردند.

حقوق دان مشهور سردار فیض احمد جلبانی به عنوان وکیل علامه نقوی نیز حاضر بودند.

بعد از جلسه دادگاه حجت الاسلام و المسلمین افتخار نقوی در کنفرانس خبری با اشاره به نقص در قوانین خانواده و پدید آمدن مشکلات برای شیعیان اعلام کرد برای پیگری و حل آن به پارلمان ملی پاکستان خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین افتخار نقوی عضو شورای ایئولوژی اسلامی پاکستان

حجت الاسلام و المسلمین افتخار نقوی عضو شورای ایئولوژی اسلامی پاکستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha