شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: یکی از رسالت های بسیار مهم روحانیت در گذشته و امروز، ارتقای سطح دینداری مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیئت های اندیشه ورز ناظر به لزوم تلاش در جهت تقویت تدین مردم است، اظهار داشت: مساله تدین و معنویت گرایی در جامعه یکی از دغدغه هایی است که رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خویش به خصوص در جمع شخصیت های مطرح نظام از جمله خبرگان بیان می دارند و البته این مساله رسالت روحانیت و حوزه های علمیه نیز می باشد.

وی افزود: اساساً روحانیت در تداوم رسالت انبیای الهی وظیفه هدایت مردم به سمت نورانیت و معارف الهی را برعهده دارد و این که به این وسیله شاهد تحقق ارزش های الهی در جامعه باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در اهتزاز نگاه داشتن پرچم توحید و نشر و تبیین آموزه های اسلامی وظیفه ذاتی روحانیت و حوزه های علمیه و البته نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید شرایطی فراهم شود تا در جامعه شاهد گرایش آحاد مردم به خصوص نسل جوان به ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی باشیم.

وی با بیان این که البته در عین تعالی ارزش ها به رفاه مردم و حل مشکلات اقتصادی آن ها نیز باید توجه لازم صورت گیرد، گفت: مجلس خبرگان رهبری و به طور کلی حوزه و روحانیت باید با ایجاد ظرفیت های متناسب و کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی و نیز استفاده از اندیشمندان بتوانند این مطالبه مقام معظم رهبری را محقق سازد.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha