جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: سبک زندگی اسلامی که مزین به تعالیم و دستورات دینی و قرآنی است و با ذات و سرشت انسان‌ها سر و کار دارد، می‌تواند بهترین راهگشا و هدایتگر باشد به شرط آن که مبانی آن استخراج و در قالب‌های نوین و جذاب برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام علی نعمت الهی، صبح امروز در جمع اعضای بانوان فرهیخته و مسئولین موسسه آیینه ظهور که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد، به نقش مهم خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با شکل گیری جمعیت بانوان فرهیخته بستر مناسبی برای مشارکت فعال زنان توانمند در زمینه فرهنگ دینی فراهم شد تا جریانی در مسیر بهبود موقعیت فرهنگی کشور ایجاد شود. یکی از ویژگی های خوب جمعیت زنان فرهیخته این است که همه کارکردهای آنان از منظر دین دیده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، به ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره و اظهار کرد: باید بتوانیم با برنامه های مختلف سبک زندگی اسلامی براساس آموزه های دینی را از طریق رسانه ملی به مردم معرفی کنیم.

 وی با بیان این که یکی از عوامل مصون ماندن در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، همین ترویج سبک زندگی اسلامی است، که مقام معظم رهبری هم مفصل به این مهم اشاره داشتند، افزود: اگر مشکلات فرهنگی جامعه آسیب‌شناسی نشود، جامعه به سمتی حرکت خواهد کرد که در زمان رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) حرکت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: تاریخ ائمه(ع) صرفاً برای مطالعه نیست، بلکه علاوه بر آن باید از این تاریخ درس عبرت گرفت تا بلایی که براثر گمراهی برخی از مردم بر سر جامعه اسلامی آمد، دوباره تکرار نشود.

حجت الاسلام نعمت الهی بیان داشت: حاکمان جامعه اسلامی از سبک زندگی ائمه(ع) پیروی نکردند و دنیا زده و ریاست‌طلب شدند و برای حفظ موقعیت و جایگاه خود افرادی را به خدمت گرفتند که دین را بر اساس میل آن‌ها تعریف کند.

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی که مزین به تعالیم و دستورات دینی و قرآنی است و با ذات و سرشت انسان‌ها سر و کار دارد، می‌تواند بهترین راهگشا و هدایتگر باشد، به شرط آن که مبانی آن استخراج و در قالب‌های نوین و جذاب برای نسل جوان تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان گفت: در حوزه ازدواج و خانواده همواره سنت‌ها و ارزش‌های مقبولی وجود داشته است که سبب قوام و استحکام پایه‌های زندگی مشترک می‌شد و زوجین را در کنار یکدیگر با حفظ احترام و کرامت قرار می‌داد، اما با مرور زمان و گذشت ایام، پیشرفت تکنولوژی و نفوذ فرهنگ غربی برخی از این صفات و ارزش‌ها جایگاه خود را از دست دادند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha