پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امینی

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت گفت: همایش اربعین اعلام پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست و حضور پرشور مردم به خوبی گویای این مطلب است که راه امام (ع) زنده است و یزید به زباله‌دان تاریخ پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی قائدامینی، صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد، به اهمیت این سفر معنوی و باشکوه اشاره کرد و گفت: امروز با گسترش آرمان امام حسین(ع) در بین کشورها و ملت‌ها و حضور مسیحیان و ... در همایش پیاده‌روی اربعین، به خوبی حقیقت کلام امام صادق (ع) در زیارت اربعین را که می‌فرمایند: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه»، را درک می‌کنیم و در می‌یابیم که نهضت عاشورا مردم را از گمراهی نجات داد.

وی با بیان این‌که مبلغان، افسران و فرماندهان تبیین منویات مقام رهبری در حماسه اربعین هستند، اظهار کرد: پس از دستیابی به اهداف مهمی چون شکست شاه و آزادسازی عتبات‌ عالیات از دست بعثی‌ها، اولویت نخست جهان اسلام «آزادسازی قدس شریف» است و همین حماسه عاشورایی اربعین در نهایت به آزادسازی مکه و مدینه می‌انجامد.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین تجمع دینی دنیا، تجمع و گردهمایی اربعین است که از کشورهای مختلف در آن حضور دارند و ضروری است با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند از فرصت‌های تبلیغی آن بیش از پیش استفاده شود.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت تصریح کرد: مبلغین با قصد زیارتی و تبلیغ به عتبات‌عالیات اعزام می‌شوند و مسلّماً یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این ایام مد نظر قرار گیرد، تقریب قلوب بین مؤمنین ایرانی، عراقی و سایر کشورها است و یقیناً آن‌چه که بیش از هر چیز دیگری در ایام اربعین مؤثر خواهد بود، خدمت به مردم در طول مسیر پیاده‌روی از سوی مبلغین است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نقش مؤثری در تبلیغ داشته باشیم باید جغرافیای جمعیتی را مد نظر قرار دهیم و در هر منطقه که مردم حضور بیشتر و پر رنگ‌تری دارند، برنامه‌های تبلیغی را طراحی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: امروزه مسائل بسیار تخصصی شده و لازم است روحانیون برای ایفای نقش مؤثر در عرصه‌های مختلف، دوره‌های تخصصی مربوط به آن را گذرانده و با بهره‌مندی از آگاهی و بینش کافی وارد عرصه تبلیغ شوند.

حجت الاسلام امینی ادامه داد:  اربعین یک رویداد فراملی و فرادینی است که همه در آن شرکت می کنند و امروز می توان گفت اربعین اقتداری معنوی برای جهان اسلام است که برای حفظ آن همه مسئولیم.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت اظهار کرد: سفر به کربلا در اربعین آداب خاصی دارد و ما نیز باید ضمن آشنایی با فرهنگ و دیدگاه های مرم عراق، حس میزبانی را از مردم این کشور نگیریم و ضمن احترام به سنت های آنها به آداب و رسوم عراقی ها احترام بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha