پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ زیارت اربعین بخشی از شعائر دینی و هویت دینی و مذهبی شیعه و یک پیروزی بزرگ است که هر سال تکرار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای «حوزه»، گروهی از مجلس ملی جوانان کربلا در جریان سفر به نجف اشرف، با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

این مرجع تقلید در سخنان خود در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام و توجه مردم و مسئولان کشورهای اسلامی و عربی به زبان عربی و آموزش آن در سطح جامعه افزودند: زبان عربی زبان فقه و دین و اعتقادات و اندیشه و فرهنگ اسلامی و زبان اهل بهشت است و مایه تاسف است که کشورهای اسلامی اهتمامی به زبان عربی نداشته باشند و در این زمینه ضعف داشته باشند.

اربعین بخشی از هویت شیعه است

همچنین در دیداری جداگانه گروهی از شیعیان و زائران شرکت کننده در زیارت اربعین حسینی از داخل و خارج عراق با این مرجع تقلید دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار به اقدام شیعیان در برگزاری و احیاء اربعین حسینی و یاد و خاطره عاشورای حسینی تجلیل کردند و افزودند: این زیارت ها بخشی از شعائر دینی و هویت دینی و مذهبی شیعه است و یک پیروزی بزرگ است که هر سال تکرار می شود.

ایشان افزودند: طاغوت های روزگار هرچقدر تلاش کنند نمی توانند شعائر حسینی را از بین ببرند یا محدود سازند و این شعائر و پرچم قیام حسینی همچنان باقی است و با قدرت تمام تا ظهور امام زمان(ع) باقی خواهد بود تا اینکه حضرت مهدی منتظر(ع) رهبری امت اسلام را به دست بگیرد و عدالت را در جهان برقرار سازد و به دوران ظلم پایان دهد و انتقام خون جدش حسین(ع) را از تمام ظالمان و فاسدان بگیرد.

آیت الله بشیر نجفی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha