پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروزه انگیزه عدالت‌خواهی به نام حسین(ع) و اعتراض به ستمگری‌ها در سطح جهان به صورت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با جانشین یگان‌های ویژه ناجا، با بیان اینکه نیروی سرافراز انتظامی نقش چند ‌بعدی دارد، زیرا امور مختلفی بر عهده این نیرو نهاده شده است گفت: زمانی که وظایف نیروی انتظامی را واکاوی کنیم متوجه می‌شویم بیشتر وظایف نیروی انتظامی مسائل فقهی و شرعی از قبیل امربه معروف و نهی ازمنکر و پیشگیری و مبارزه با ناهنجاری‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، نیروهای نظامی را نیروی خودساخته دانست که از نظر فکری، عقیدتی و روانی غیر از مقام اجرایی در مقام اخلاص و قصد قربت الی‌الله قرار دارند و اضافه کرد: تمام فعالیت‌های نیروی انتظامی عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به درندگی‌های دشمنان و ‌حمله به مردم جهان طی چند ‌سال اخیر، اشاره کرد و افزود: متأسفانه ظلم بین جهانی به هر نقطه جهان که ضعیف و مظلومی باشد، حمله می‌برد و انواع ستمگری‌ها را انجام می‌دهند.

 عدالتخواهی عاشورایی مسلمان و غیرمسلمان را در بر می گیرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مقابل ظلم دشمنان یک ‌حرکت عدالت‌خواهی به نام امام حسین(ع) صورت گرفته که نه تنها مردم شیعه بلکه تمام مسلمانان و غیر مسلمان را در بر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه نام مقدس امام حسین(ع) با عدالت و حق گره خورده است، تبیین کرد: این نام آن قدر فراگیر است که وقتی انگلیس ستمگر بخش عظیمی از آسیا را تحت سلطه خود قرار دا‌ده بود، یک انسان هوشیار از مردم هند گفت؛ من به نام حسین(ع) که رهبر آزادگان است شبه قاره را از دست ستمگران انگلیسی بیرون می‌آورم و همین کار را نیز انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: امروزه انگیزه عدالت‌خواهی به نام حسین(ع) و اعتراض به ستمگری‌ها در سطح جهان به صورت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha