جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم ـ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیت حوزه های علمیه استان کردستان گفت: داشتن جامعه ای مهدوی در گرو تربیت مبلغان مجهز به سلاح قرآن است و همین امر دام های شیطان بر سر راه حق و حقیقت را بی اثر می کند.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: برنامه ریزی قرآنی علی القاعده باید ناظر به نیازها و فرصت های موجود در بخش مربوطه باشد، بنابراین از اساسی ترین مراحل برنامه ریزی قرآنی شناسایی نیازها و اولویت گذاری آنهاست.

مسئول قرآن و حدیت حوزه علمیه استان کردستان افزود: این مرحله برنامه ریزان را قادر می سازد تا برنامه و چارچوب فعالیت های قرآنی یا تقاضاهای مرتبط با حیطه پاسخگویی آن سازمان را تعریف کنند.

وی ادامه داد: از مسائل مهمی که حوزه علمیه متصدی آن می باشد و توجه وافری نسبت به آن دارد، حیطه فعالیت های قرآنی اعم از ترجمه و مفاهیم، قرائت، تفسیر و حفظ می باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به ضرورت ارتقا سطح علمی طلاب در امور قرآنی، تصریح کرد: طلاب باید خود را به دانستنی های قرآن تجهیز نمایند، تا بتوانند همچون پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار( علیهم السلام) پاسخگوی نیازهای خود و جامعه باشند.

وی افزود: حوزه علمیه استان کردستان در نظر دارد در بخش های مختلف از جمله حوزه مطالعات تفسیر و علوم قرآنی، نسبت به تربیت طلاب، امکانات و توانمندی های بالفعل و بالقوه و تحقیقات همه جانبه خود را به کار برده و وضعیت مطلوب جامعه قرآنی را به ارمغان آورد. لذا شایسته است مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان با شناسایی نیازهای طلاب، حوزه را در نیل به این مقصد والا یاری نمایند.

مسئول قرآن و حدیت حوزه های علمیه کردستان در پایان گفت: داشتن جامعه ای مهدوی در گرو تربیت مبلغان مجهز به سلاح قرآن است و همین امر دام های شیطان بر سر راه حق و حقیقت را بی اثر می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha