پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: اربعین اباعبدالله الحسین(ع) تداعی گر قدرت نرم شیعه در مواجهه با اندیشه های استعماری است.

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: این حرکت عظیم که در نگاه امروزی و مدرن یادآور یک جنگ نرم افزار فرهنگی در مقابل هجوم بی محابای جوامع استکباری برای از بین بردن فرهنگ دینی و عاشورایی است، دارای ویژگی های های بی بدیلی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق(ع) شهرستان قروه تصریح کرد: از عوامل مهم و تاثیرگذار عاشورا می توان به ایجاد وحدت در جوامع اسلامی اشاره کرد. این حرکت عظیم فرهنگی که ریشه در مجاهدت امام حسین(ع) و یاران عاشورایی آن حضرت دارد توانسته دلهای حقیقت جو و چشم های حقیقت بین را از اقصی نقاط عالم متوجه خود کند و دلدادگان عاشورایی  را چه شیعه و چه سنی حتی غیر مسلمانان را به مرکز ثقل حق خواهی یعنی کربلای معلی متوجه کند و یک همبستگی و وحدت رویه را در بین مسلمانان ایجاد نماید به طوری که سالانه میلیونها انسان را به سوی مرقد شریف آن حضرت رهنمون کند.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که این حرکت عظیم توانسته برای اندیشمندان و روشنفکران مکاتب مختلف تداعی کند و نشان از اقتدار تشیع باشد، این است که در دنیای امروزی تکیه بر جنگ نرم برای مبارزه با ایدئولوژیهای مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است و این حرکت تداعی گر قدرت نرم شیعه در مواجه با اندیشه های استعماری است.

حجت الاسلام رنجبر افزود: اندیمشندان متوجه این قضیه شده اند که حرکت عاشورایی محبین و دلدادگان حسین بن علی(علیه السلام) در راهپیمایی عظیم اربعین یک قدرت و اقتدار نرم در معرفی فرهنگ حسینی به جوامعی است که از زیبایی های این فرهنگ غافل هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق(ع) قروه ادامه داد: در این راهپیمایی شاهد آماده کردن دل های حقیقت بین برای ظهور منجی آخر الزمان هستیم. همچنان که می دانید ما روایاتی داریم مبنی بر این که در زمان ظهور، دلهای انسانها نسبت به هم با محبت خواهد بود به طوری که مردم از داشته های همدیگر استفاده می کنند و هیچ کس از این کار ناراحت نخواهد بود.

وی افزود: فهم این مطلب برای ما که در عالم سوداگری زندگی می کنیم و سود و زیان خود را می سنجیم شاید سخت باشد که چگونه انسان ها به چنین بلوغی می رسند که بتوانند داشته های خود را که ماحصل تلاش و رنج شان است به راحتی در اختیار دیگران قرار دهند و این که دیگران از حاصل رنجشان استفاده کنند. 

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: اربعین بستری است تا یک تصویر مینیاتوری از دوره ظهور امام عصر(عج) را در مقابل چشم انسانها به نمایش گذاشته شود، به طوری که مردم با تمام وجود، داشته و نداشته خود را در طبق اخلاص می گذارند و تمنای آن دارند که مشتاقان اباعبدالله(ع) از کنار آن بی تفاوت عبور نکنند و از احسان او تبرکی بجویند که این کار تمرینی است برای زندگی انسان در دوره ظهور. 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در پایان سخنان خود گفت: از خدای متعال می خواهم که فهم و بصیرت همه ما را در این مسیر بیشتر کند و جامعه مسلمین را که به خاطر دور شدن از فرهنگ حسینی دچار بلایای عظیم شده اند را در مسیر اربعینی شدن قرار داده و برکات آن را در جوامع اسلامی بیشتر نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha