چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: راهپیمایی اربعین با وجود کمترین هزینه ای که بر دوش دولت نهاده است، بهترین راه به منظور بالا بردن معنویت در جامعه است، با این حال در برخی موارد، دولت کم‌کاری‌هایی از جمله گران شدن بلیط اتوبوس زائران را صورت داده است که باید موانع بر سر راه این حرکت عظیم معنوی برداشته شود .

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در خصوص اثرات سیاسی و اجتماعی پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: در مبانی دینی شیعیان، زیارت اربعین آن هم با پای پیاده عملی بسیار با ارزش شناخته شده است و در همین خصوص روایت است که هر قدمی که به منظور زیارت قبور پیامبراسلام(ص) و ائمه اطهار(ع ) برداشته شود ثواب بسیار دارد .

وی افزود: این رویه‌ که در چند ساله اخیر در کشور آغاز شده است تنها یک زیارت نیست، بلکه از لحاظ سیاسی نیز بسیار مهم به حساب می‌آید. این راهپیمایی اکنون به نوعی مکتب و ارزش مبدل گشته و می‌توان آن را یک حرکت ملی با ره‌آورد عبادی، سیاسی و قدرت و عظمت برای کشور دانست .

امام جمعه میاندوآب خاطر نشان کرد: لازم است تا تمامی زمینه‌های این حرکت ملی فراهم باشد همانگونه که امام خمینی(ره ) در اوائل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان داشته اند که حرکات و دسته‌جات محرم باید با شور و حرارت در میان مردم  به حرکت درآیند .

حجت الاسلام حسن‌زاده افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت ملی با تاثیرگذاری جهانی است و در صورتی که این حرکت به درستی هدایت شود تاثیر آن در جهان جاودانه خواهد ماند .

وی ادامه داد: این راهپیمایی علاوه بر تاثیرات سیاسی، از حیث فرهنگ مذهبی نیز در جامعه موثر است، بدین ترتیب که شور و حال مردم کشورمان در روزهایی که در تدارک حضور در این راهپیمایی عظیم هستند به نوعی تاثیرات اجتماعی این راهپیمایی را در سطح جامعه نشان می دهد.

امام جمعه میاندوآب یادآور شد: راهپیمایی اربعین با وجود کمترین هزینه ای که بر دوش دولت نهاده است، بهترین راه به منظور بالا بردن معنویت در جامعه است، با این حال در برخی از موارد، دولت کم‌کاری‌هایی را از جمله گران شدن بلیط اتوبوس زائران را صورت داده است که باید در این راه موانع بر سر راه این حرکت عظیم معنوی برداشته شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha