پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیش از ۱۰۰ داوطلب مسلمان در کلرادو به بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کردند

حوزه/ مسلمانان در شهر دنور در ایالت کلراوی آمریکا روز گذشته طی رویداد اطعام غذای نیازمندان، بسته‌های غذایی برای بی خانمان‌ها آماده کرده و بیش از ۲ هزار بسته غذایی را در میان نیازمندان و بی‌خانمان‌ها توزیع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از denverpost، بیش از یکصد داوطلب مسلمان در شهر دنور واقع در ایالت کلرادوی آمریکا روز گذشته طی یک گردهمایی، برای کمک به بی‌خانمان‌ها دور هم جمع شدند.

در این رویداد که از ساعت 8 صبح روز شنبه آغاز شد و تا 4 عصر ادامه داشت، بیش از یکصد تن از مسلمانان دنور 2 هزار بسته غذایی را میان بی‌خانمان‌های‌های سرتاسر شهر توزیع کردند. این نخستین باری است که شهر دنور در این عمل خیرخواهانه با دیگر سازمان‌های عام المنفعه آمریکایی که مقر آن‌ها در شیکاگو واقع شده همراهی می‌کند.

داوطلبان مسلمان را از کودک 3 ساله که روی بسته‌های غذایی نقاشی می‌کشد تا مسلمان 70 ساله‌ای که ساندویچ‌ها را آماده می‌کرد، تشکیل می‌دادند. بعضی از داوطلبان کسانی بودند که 6 ماه پیش از سوریه به آمریکا آمده‌ و چند نفر از پیروان ادیان دیگر نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

نادین ابراهیم سرپرست داوطلبان مسلمان در این باره به خبرنگاران گفت: مسئله اطعام فقرا برای جامعه مسلمانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دین اسلام تاکید زیادی به این کار دارد و حضرت محمد(ص) نیز در این باره فرموده‌اند: آن که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است.

به گفته ابراهیم، مسجد یا سازمان خاصی این مراسم را هدایت نمی‌کند، بلکه مردم هستند که هدایت آن را به عهده دارند؛ مردم اخبار مربوط به مراسم را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده و تصمیم گرفتند برای کمک داوطلب شوند.

دکتر عزیز ناصر یکی از شرکت کنندگان در این مراسم می‌گوید: هنگامی که درباره این رویداد مطلع شدم فرصت را غنیمت شمردم.

وی که 40 سال پیش از گرجستان به اینجا آمده می‌گوید: متاسفانه رسانه‌ها ادیانی چون اسلام را خوب برای مردم معرفی نمی‌کنند. دیگر مذاهب مانند مسیحیت و یهودیت نیز افراط‌گرایانی دارند ولی رسانه‌ها مردم را آگاه نمی‌کنند.

 ۱۰۰ داوطلب مسلمان در کلرادو به بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کردند

 ۱۰۰ داوطلب مسلمان در کلرادو به بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کردند

 ۱۰۰ داوطلب مسلمان در کلرادو به بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کردند

 ۱۰۰ داوطلب مسلمان در کلرادو به بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha