جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممنوعیت بایکوت اسرائیل،  از سر درماندگی لابی صهیونیستی است

حوزه/درحالی که فرماندار ایالت ویسکانسین با به امضا رساندن دستور اجرایی جدیدی، جنبش بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی را در این ایالت ممنوع ساخت، بنیانگذار این جنبش، اقدام جدید را ناتوانی صهیونیست‌ها در به دست آوردن قلب مردم و شکست در برابر جنبش دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، درحالی که سیاستمداران آمریکایی در ایالت‌های مختلف این کشور یکی پس از دیگری در حمایت از رژیم صهیونیستی دم تکان می‌دهند، این بار فرماندار ایالت ویسکانسین با امضای دستور اجرایی جدیدی جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل را در این ایالت ممنوع ساخته است.

اسکات واکر فرماندار ویسکانسین با امضای دستور جدیدی، آژانس های دولتی را مجبور به تعهد برای عدم مشارکت در بایکوت رژیم غاصب اسرائیل کرده، این دستور جدید اگرچه هنوز اجرایی نشده، اما از نظر قانونی مشابه قوانین دیگری است که در 22 ایالت دیگر در آمریکا نیز به تصویب رسیده و براساس آن شرکت‌هایی که با دولت آمریکا همکاری می کنند اجازه ندارند در جنبش «بایکوت، تحریم و عدم سرمایه‌گذاری اسرائیل» عضویت داشته باشند. گفتنی است دوشنبه هفته گذشته نیز فرماندار مریلند فرمان اجرایی مشابهی را به امضاء رساند.

گروه‌های حقوق بشر مانند اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا تصویب این قانون را غیرمشروع و سرکوبگرایانه توصیف کرده‌اند و آن را مخالف آزادی بیان دانستند.

ناکامی لابی صهیونیستی در توقف جنبش بایکوت اسرائیل

عمر برغوثی بنیانگذار جنبش بایکوت اسرائیل و اعضای کمیته دانشگاهیان حامی فلسطین گفت: سرکوب حامیان بایکوت اسرائیل واکنشی به موفقیت رو به رشد این جنبش است. آن‌ها جنگ قلب‌ها و دل‌ها را باخته‌اند و از سر درماندگی چنین می‌کنند. آن‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند جلوی رشد سریع جنبش مردمی بایکوت اسرائیل را برای حقوق از دست رفته فلسطینیان بگیرند.

برغوثی افزود: اسرائیل و لابی عظیم آن به شدت تلاش دارند جنبش را از بالا متوقف سازند و از طریق تصویب چنین قوانینی مخالف قانون اساسی، آزادی بیان را محدود سازند. هم‌اکنون کار آن‌ها به جایی رسیده که شمار زیادی از کلیساها، دانشگاه‌های بین‌المللی و اتحادیه‌ها در سرتاسر دنیا بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی صهیونیستی را که در سرزمین‌های اشغالی فعالیت دالند و شهرک‌های یهودی‌نشین را در منطقه تحریم و بایکوت کرده‌اند و این فشار زیادی به اسرائیل وارد ساخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha